BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

LVMH neemt Dior over

iconMode25 april, 2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Modetak versterken

LVMH biedt voor de overname 260 euro per aandeel, waarbij de aandeelhouders kunnen kiezen tussen een uitbetaling in cash of in aandelen van Hermes. Dat is 15% meer dan de eindkoers van Dior bij het sluiten van de beurzen op maandag. De overname zorgt er voor dat tegemoet gekomen wordt aan een vraag van de aandeelhouders, die wilden dat de ingewikkelde eigendomsstructuur aangepakt werd.

 

Daarnaast wordt de mode- en ledertak van LVMH verder versterkt met de overname van Dior. De modegroep is ook al eigenaar van merken als Givenchy, Kenzo, Louis Vuitton en Donna Karan. Daarnaast beschikt het ook over heel wat wijnen, sterkedranken, sieradenmerken en cosmeticamerken. In omzet is LVMH de grootste luxegroep ter wereld.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer. Modetak versterken LVMH biedt voor de overname 260 euro per aandeel, waarbij de aandeelhouders kunnen kiezen tussen een uitbetaling in cash of in aandelen van Hermes. Dat is 15% meer dan de eindkoers van Dior bij het sluiten van de beurzen op maandag. De overname zorgt er voor dat tegemoet gekomen wordt aan een vraag van de aandeelhouders, die wilden dat de ingewikkelde eigendomsstructuur aangepakt...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

  • iconMode19 mei, 2022
    Olivier Van den Bossche verlaat Rituals, keert terug naar Galeria

    Olivier van den Bossche, eerder 14 jaar topman in het bedrijf, komt terug thuis bij Galeria Karstadt Kaufhof. De huidige COO van Rituals wordt Managing Director Sales bij de Duitse warenhuisgroep.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood24 mei, 2022
    Gorillas saneert, bekijkt opties voor België
  • iconFood24 mei, 2022
    Recordomzet voor Spar, dat naar Zuid-Amerika trekt
  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”
  • iconFood24 mei, 2022
    Europa is slokop van de wereld: 40% van alle voeding gaat verloren
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be