BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Weerbaar LVMH ziet omzet pieken

iconMode13 april, 2022

Chinese lockdowns, inflatie en de oorlog in Oekraïne kunnen LVMH voorlopig niet deren: de luxegroep gaat verder op zijn elan en publiceert opnieuw beter dan verwachte cijfers. Toch klinkt er ook een waarschuwing.

 

Dubbele cijfers

Zelf spreekt LVMH van “een goede start van het jaar tegen een achtergrond van aanhoudende verstoring door de gezondheidscrisis en getekend door de dramatische gebeurtenissen in Oekraïne.” De kwartaalomzet bedroeg 18 miljard euro, een stijging met 29% vergeleken met het eerste kwartaal van vorig jaar. Alle divisies groeiden met dubbele cijfers, behalve wijn en gedistilleerd – wegens bevoorradingsproblemen. De grootste uitblinker is de divisie mode en lederwaren met een omzetgroei van wel 35%.

 

Of het luxeconcern dat groeiritme ook gedurende de rest van het jaar zal kunnen volhouden, is een open vraag. In de huidige geopolitieke context en in het licht van de aanhoudende gevolgen van de pandemie, blijft LVMH naar eigen zeggen “zowel waakzaam als vol vertrouwen”. Financieel topman Jean-Jacques Guiony waarschuwt dat de vraag in China nu terugloopt als gevolg van de strikte lockdowns. Tegelijk verwacht hij dat de omzet zich snel zal herstellen zodra de situatie weer normaliseert.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Chinese lockdowns, inflatie en de oorlog in Oekraïne kunnen LVMH voorlopig niet deren: de luxegroep gaat verder op zijn elan en publiceert opnieuw beter dan verwachte cijfers. Toch klinkt er ook een waarschuwing.   Dubbele cijfers Zelf spreekt LVMH van “een goede start van het jaar tegen een achtergrond van aanhoudende verstoring door de gezondheidscrisis en getekend door de dramatische gebeurtenissen in Oekraïne.” De kwartaalomzet bedroeg 18 miljard euro, een stijging met 29% vergeleken met het eerste kwartaal van vorig jaar. Alle divisies groeiden met dubbele cijfers, behalve wijn en gedistilleerd – wegens bevoorradingsproblemen. De grootste uitblinker is de divisie mode...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be