Superdry gaat voor hernieuwde expansie in het Verenigd Koninkrijk en op het Europese vasteland. In het VK staan 15 concrete locaties op de verlanglijst, maar ook in België, Frankrijk, Duitsland en Nederland wil het kledingmerk nieuwe vestigingen openen.
Winstherstel wakkert ambities aan
Het kan snel gaan, zegt CEO Julian Dunkerton aan Drapers: zodra de juiste panden vrijkomen, wil de medeoprichter van het Britse merk springen. De resultaten over het boekjaar dat eindigde op 26 april 2025 laten namelijk al een duidelijke ommekeer zien. Superdry boekte een aangepaste winst voor belastingen van 33,8 miljoen pond (zo’n 39,55 miljoen euro). Dat is een forse verbetering ten opzichte van het verlies van 48,3 miljoen pond in het voorgaande jaar.
Hoewel de groepsomzet met 23% kelderde, noemt Dunkerton de resultaten een bevestiging van de nieuwe strategie. Na de beursschrapping in juli 2024 voerde de onderneming een herstructureringsplan uit, met forse kostenbesparingen, heronderhandelde huurovereenkomsten en winkelsluitingen. Gelijktijdig ging Superdry door een rebranding naar “Superdry & Co”, met meer focus op merkervaring en verkoop tegen volledige prijs in plaats van kortingen.


