BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Companies TAO KidsTape à lOeil
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Tape à l’Oeil wordt TAO Kids

iconMode26 april, 2022
TAO Kids winkel in Schoten
TAO Kids

De Franse kindermodeketen Tape à l’Oeil wil internationaal doorbreken onder een nieuwe naam: TAO Kids is makkelijker uit te spreken voor niet-Franstaligen én plaatst kinderen nog meer centraal.

Eerst in België, daarna uitrol

Op 21 mei veranderen alle winkels van Tape à l’Oeil in België van identiteit: ze nemen dan de nieuwe naam TAO Kids aan. Geen àl te grote stap, zegt de retailer: TAO (uit te spreken als T.A.O., alsof je het spelt) is al langer de ‘bijnaam’ die zowel werknemers als trouwe klanten gebruiken.

De naamsverandering moet het makkelijker maken om internationaal door te groeien: ‘Tape à l’Oeil’ is nu eenmaal moeilijk uit te spreken door niet-Franstalige shoppers. De toevoeging ‘Kids’ zet kinderen meer dan ooit in het middelpunt van de positionering.

Vorig jaar testte de kinderketen de nieuwe naam al bij de opening van z’n derde Vlaamse winkel, in Schoten. Ook de eerste Spaanse winkel draagt de naam TAO Kids. “De naamsverandering begint in België en in de nieuwe markten”, zegt omnichanneldirecteur Bernard Sombreffe aan RetailDetail. “Frankrijk zal hoogstwaarschijnlijk in 2023 volgen, nadat het lessen heeft getrokken uit deze oefening in België.”

Tape à l’Oeil startte in Frankrijk in de jaren negentig en heeft op de thuismarkt intussen al 240 winkels. De retailer is daarnaast ook actief in België (16 winkels), Spanje (1), Algerije (5) en Saoudi-Arabië (16).  

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
TAO Kids winkel in Schoten

De Franse kindermodeketen Tape à l’Oeil wil internationaal doorbreken onder een nieuwe naam: TAO Kids is makkelijker uit te spreken voor niet-Franstaligen én plaatst kinderen nog meer centraal. Eerst in België, daarna uitrol Op 21 mei veranderen alle winkels van Tape à l’Oeil in België van identiteit: ze nemen dan de nieuwe naam TAO Kids aan. Geen àl te grote stap, zegt de retailer: TAO (uit te spreken als T.A.O., alsof je het spelt) is al langer de ‘bijnaam’ die zowel werknemers als trouwe klanten gebruiken. De naamsverandering moet het makkelijker maken om internationaal door te groeien: ‘Tape à l’Oeil’...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be