BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Estée LauderTom Ford
  • Onderwerpen Overname
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Tom Ford binnenkort in handen van Estée Lauder?

iconMode3 augustus, 2022
Grzegorz Czapski / Shutterstock.com

Cosmeticagroep Estée Lauder wil luxemerk Tom Ford overnemen voor meer dan 3 miljard dollar. Al zijn er nog andere kapers op de kust.

Vooral voor de parfums

Estée Lauder voert overnamegesprekken om Tom Ford te kopen. Het luxemerk staat sinds kort in de etalage, meldde Bloomberg vorige maand. Estée Lauder zou vooral interesse hebben in de beautydivisie van Tom Ford, waarvoor het al een licentieovereenkomst heeft. De verkoop van Tom Ford Beauty zou in het voorbije kwartaal met dubbele cijfers zijn gegroeid, vooral dankzij de lancering van nieuwe parfums. Zeker in China zou de vraag naar luxeparfums sterk stijgen.

Voor het hele bedrijf, dat in 2004 werd opgericht door modeontwerper Tom Ford, zou Estée Lauder minstens 3 miljard dollar veil hebben, bericht de Wall Street Journal. Het zou de grootste overname zijn uit de geschiedenis van de cosmeticagroep, ook al deed het bedrijf de afgelopen jaren nog verschillende grote overnames.

Er zijn evenwel nog andere gegadigden, weet Vogue, ook al is niet bekend wie dat zijn. Tom Ford, eerder ontwerper bij Gucci en Yves Saint Laurent, is vooral bekend van zijn mannenkledij, maar focuste oorspronkelijk op parfum en schoonheidsproducten aangezien die hoge marges opleveren. Pas in een latere fase kwam er heren- en dameskleding bij.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Cosmeticagroep Estée Lauder wil luxemerk Tom Ford overnemen voor meer dan 3 miljard dollar. Al zijn er nog andere kapers op de kust.

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode5 augustus, 2022
    China en Rusland breken Adidas zuur op

    Hoewel de omzet opveerde bij Adidas, daalde de winst met meer dan een kwart. De terugtrekking uit Rusland en de aanhoudende coronalockdowns in China kostten het sportmerk handenvol geld.

  • iconMode4 augustus, 2022
    Zalando krijgt coronatik, maar houdt vertrouwen

    De coronapandemie speelt Zalando op een onverwachte manier parten: de lat werd – naar eigen zeggen – vorig jaar zo hoog gelegd, dat dit jaar nóg beter doen er niet inzat. De Duitse modewebshop wist wel meer klanten te bekoren, maar die vulden hun mandjes minder dan voordien. Indicatoren als...

  • iconMode2 augustus, 2022
    Doen Boohoo en Asos aan greenwashing?

    Zijn de duurzame collecties van fast-fashionspelers wel echt groen? De Britse concurrentiewaakhond betwijfelt het en lanceert een onderzoek naar de Britse moderetailers Boohoo, Asos en het merk George van Asda.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood18 juli, 2022
    In beeld: Aldi opent kassaloze Shop&Go in Utrecht
  • iconAlgemeen11 juli, 2022
    Hema ziet potentie voor verdubbeling in Frankrijk
  • iconMode8 juli, 2022
    Bristol is op weg naar winst
  • iconMode20 juli, 2022
    De Bijenkorf opnieuw diep in het rood
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN