RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Capri
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Versace-moeder in de problemen door strategische fouten

icon
Mode6 februari, 2025
Andrew Cline / Shutterstock.com

Capri, c’est fini? Na mislukte overnamegesprekken en een al even mislukte poging om met Versace de “demure”-toer op de gaan, keldert de omzet bij Capri Holdings en stapelen de verliezen zich op.

Toekomst onzeker

Het Amerikaanse modeconcern, moederbedrijf van luxemerken Versace, Jimmy Choo en Michael Kors, zag zijn omzet in het derde kwartaal van het boekjaar 2024/25 met 11,6% dalen naar 1,26 miljard dollar (1,2 miljard euro). Het nettoverlies liep verder op tot 547 miljoen dollar (510 miljoen euro).

Versace leed een omzetverlies van 15% tot 193 miljoen dollar (180 miljoen euro): dat was minstens deels als gevolg van foute strategische keuzes, geeft CEO John Idol grif toe. Ook de andere merken binnen Capri Holdings leden verliezen: Michael Kors zag de omzet met 12,1% dalen naar 909 miljoen dollar (850 miljoen euro), en Jimmy Choo met 4,2% naar 159 miljoen dollar (150 miljoen euro).

Tegelijk blijft de toekomst van het modeconcern onzeker na het mislukken van de voorgenomen fusie met Tapestry, die door Amerikaanse toezichthouders werd tegengehouden. Sindsdien circuleren geruchten over een mogelijke verkoop van Versace en Jimmy Choo, waarbij onder andere Prada en de investeringsmaatschappij van voormalig Gucci-CEO Marco Bizzarri als potentiële kopers worden genoemd.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode16 juli, 2025
    Zara-eigenaar Inditex investeert in robotica-startup

    Inditex, de modegroep achter Zara, Bershka en Massimo Dutti, investeert in een Spaanse startup die artificiële intelligentie inzet om robots te laten werken in complexe omgevingen.

  • icon
    Mode16 juli, 2025
    Richemont ziet verkoop luxejuwelen stijgen

    De Zwitserse luxegroep Richemont ziet een omzetstijging van meer dan 10% voor haar juwelenmerken Cartier en Van Cleef & Arpels. Vermogende consumenten blijven hoogwaardige producten kopen, ondanks de geopolitieke onzekerheid.

  • icon
    Mode15 juli, 2025
    LVMH-fonds neemt minderheidsbelang in breimerk Molli

    Het Franse breimerk Molli heeft een minderheidsbelang verkocht aan LVMH Luxury Ventures, een investeringsvehikel binnen LVMH. Het in 2014 geherlanceerde merk wil het groeigeld gebruiken om internationaal uit te breiden.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN