BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Winkelsluitingen duwen cijfers Macintosh in het rood

iconMode30 juli, 2014

Sterke stijging binnen Fashion

In de eerste zes maanden van het jaar haalde Macintosh Retail Group een omzet van 405,4 miljoen euro, een stijging van 6,8 procent tegenover een jaar eerder. Vooral binnen Fashion was er sprake van een flinke omzetstijging van 10,1 procent, van 254,6 miljoen euro naar 286,2 miljoen euro. Bij Living daalde de omzet licht van 86,5 miljoen euro naar 83,9 miljoen euro.

 

Toch moest Macintosh een nettoverlies van 31,2 miljoen euro toestaan. Dat is bijna twee keer zoveel als de 17,3 miljoen euro verlies van een jaar geleden. Dat verlies kwam er vooral omdat er in de eerste helft van 2014 besloten werd om 13 non-core winkels te sluiten.

 

Stijgend marktaandeel bij “schoenen”

Toch is CEO Frank De Moor niet ontevreden met het resultaat: “We hebben de afgelopen jaren gebouwd aan de nieuwe Macintosh crosschannelpropositie. Sterke schoenenformules met aantrekkelijke assortimenten en (online) winkels vormen daarvan de kern. De afgelopen maanden hebben we vastgesteld dat de klant zowel off- als online positief reageert op de ingezette veranderingen.”

 

Ook Kurt Staelens, die vanaf 1 augustus de toorts overneemt van De Moor als CEO van de groep ziet een positieve evolutie. “De omzet- en resultaatontwikkeling in de afgelopen maanden sterkt mij in de overtuiging dat onze “Rebalancing for profitable growth”-strategie goed is onderbouwd. Met het recent aangekondigde nieuwe financieringspakket zullen we de ingezette strategische richting voortvarend blijven uitvoeren en het momentum van een stijgend consumentenvertrouwen maximaal benutten.”

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Sterke stijging binnen Fashion In de eerste zes maanden van het jaar haalde Macintosh Retail Group een omzet van 405,4 miljoen euro, een stijging van 6,8 procent tegenover een jaar eerder. Vooral binnen Fashion was er sprake van een flinke omzetstijging van 10,1 procent, van 254,6 miljoen euro naar 286,2 miljoen euro. Bij Living daalde de omzet licht van 86,5 miljoen euro naar 83,9 miljoen euro.   Toch moest Macintosh een nettoverlies van 31,2 miljoen euro toestaan. Dat is bijna twee keer zoveel als de 17,3 miljoen euro verlies van een jaar geleden. Dat verlies kwam er vooral omdat er...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be