RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Zalando
  • Onderwerpen Expansie
  • Geografie DuitslandVerenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando bereidt in het grootste geheim Amerikaanse invasie voor

icon
Mode29 juli, 2022

In 2023 wil Zalando naar de Amerikaanse markt. Een honderdkoppig team bereidt in alle stilte de lancering voor. De nieuwe topman, Jim Freeman, zou miljarden over hebben om het platform naar ‘zijn’ Verenigde Staten te brengen.

Naar het rijke noordoosten

Zalando is bezig met een ‘top secret’-project: Project Kangoeroe. Zelfs de naam is een sluw afleidingsmanoeuvre – of een geografische flater – want het Duitse modeplatform zou niet naar Australië trekken, maar naar de Verenigde Staten. Een team van meer dan honderd mensen zou in alle geheim werken aan een plan om in 2023 in de VS van start te gaan.

Jim Freeman, een Amerikaan die eerder bij Amazon werkte, staat volgens Business Insider aan het hoofd van het project, waar een miljardenbedrag tegenover staat. Freeman is Chief Business and Product Officer bij Zalando en zou sinds het vertrek van Rubin Ritter meer op de voorgrond treden. Ook Megan Maley, topvrouw voor het VK, Ierland en de Benelux, is een Amerikaanse.

Omdat het noordoosten van de VS de meest kapitaalkrachtige regio is, wil de modemarktplaats daar starten. Zalando mikt er naar verluidt niet zozeer op de steden alleen – zoals Boston en New York – maar op het hele gebied, dat staten van Maine tot Pennsylvania omvat.

Even in de koelkast?

Naamsbekendheid wil het Berlijnse bedrijf er opbouwen met behulp van influencers, zelfs via dure beroemdheden. Zalando redeneert dat influencers sneller voor meer vertrouwen en zichtbaarheid zullen zorgen dan klassieke marketing. Er zouden alleen nog vragen zijn over wie het platform in de VS precies hoopt te bereiken en hoe de Duitsers zich er denken te onderscheiden.

Waar Zalando in Europa het grote voordeel had de eerste te zijn als onlinemoderetailer, is dat in de VS lang niet meer het geval. Niet het minst Amazon doet verwoede pogingen de onlinemodemarkt te claimen, in toenemende mate zelfs in het luxesegment. Projectmedewerkers, die het nieuws aan Business Insider lekten ondanks een strikte geheimhoudingsclausule, vrezen dat Zalando momenteel niet onderscheidend genoeg denkt.

Momenteel stelt het probleem zich echter niet, want het bedrijf reageert dat het project “on hold” staat. Zonder de concrete plannen te bevestigen of ontkennen, geeft het fashionplatform doet dat het weliswaar mogelijkheden ziet om buiten het Europese continent te groeien, maar dat het “in het huidige economische klimaat” bij de bestaande markten blijft. De omzet daalde in het eerste kwartaal met 1,5% en het tweede kwartaal wordt nog zwakker, voorspelt de e-commercespeler. Toch zou 2023 als streefdatum voorlopig behouden blijven.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

In 2023 wil Zalando naar de Amerikaanse markt. Een ruim honderdkoppig team bereidt in alle stilte de lancering voor. Nieuwe topman Jim Freeman zou zelfs miljarden over hebben om het platform naar ‘zijn’ VS te brengen.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode28 september, 2023
    Duurzame denim in Europa: zo pakt C&A het aan

    Sinds twee jaar maakt C&A weer jeans in Europa, al blijkt dat geen sinecure: in een Duitse fabriek zet het bedrijf in op automatisering en innovatieve productietechnieken om een duurzame én betaalbare collectie op de markt te brengen.

  • icon
    Mode28 september, 2023
    H&M herstelt winstmarge en relaties met China

    De H&M-groep ziet zijn winstmarges eindelijk verbeteren, ook al nekte het warme septemberweer de verkoop van winterkleding. Na een lange boycot slaagt de modereus er wel in om de plooien glad te strijken met China.

  • icon
    Mode27 september, 2023
    JBC-moeder CRG compenseert moeilijk 2022 met sterk 2023

    De uitdagingen van 2022 – inflatie, kostenstijgingen, onzekerheid – wogen ook zwaar op Claes Retail Group (JBC, CKS en Mayerline). De nettowinst dook in het rood, maar een sterke start van 2023 vangt de terugval op.

Evenementen
  • 19
    okt
    Category Management Congress
  • 23
    nov
    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon
    Mode5 september, 2023
    Shoeby is zoveelste Nederlandse retailer die dreigt om te vallen
  • icon
    Food22 september, 2023
    Winst Lidl staat onder druk
  • icon
    Mode14 september, 2023
    Tweedehandsverkoop vreet aan online moderetailers
  • icon
    Food22 september, 2023
    Match en Smatch stoppen: Colruyt koopt 57 winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN