RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Zalando
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando rondt kaap van 50 miljoen klanten

icon
Mode3 november, 2022
Shutterstock.com

Zalando heeft voor het eerst meer dan vijftig miljoen klanten bereikt in één kwartaal. Het modeplatform is blij weer lichte groei op te tekenen, al blijft ook het verlies toenemen.

Meer nieuwe klanten

Zalando zag de omzet in het derde kwartaal met 2,9% stijgen tot 2,35 miljard euro. De waarde van alle verkopen via het platform (GMV) klokte af op 3,28 miljard euro, goed voor een stijging van 7,1%. Het Duitse modeplatform is tevreden met die groei in de huidige “turbulente tijden”, zeker nadat het tweede kwartaal onder alle verwachtingen bleef.

In het derde kwartaal steeg het aantal actieve klanten met 8%, waardoor de kaap van de vijftig miljoen is bereikt. Zalando’s loyaliteitsprogramma, Plus, verdrievoudigde bijna zijn ledenaantal. Onder meer de samenwerkingen met beautyretailer Sephora, nieuwe dochter Highsnobiety en Nike zorgden voor groei.

Laatste kwartaal is vraagteken

Zalando laat trots weten dat het dit jaar de kosten al met honderd miljoen euro heeft kunnen drukken, te danken aan marketingefficiënties. Vooral de nieuwe minimumbestelwaarde werkt echter goed: pas vanaf een bepaald bedrag is levering gratis. Omdat klanten voor kleine bestellingen nu bezorgkosten moeten betalen, zijn ook die orders vandaag winstgevend. Voor belastingen ging de winst (EBIT) er inderdaad op vooruit, van 9,8 miljoen naar 13,5 miljoen euro, maar netto steeg het verlies toch nog fors van 8,4 miljoen naar 35,4 miljoen euro.

Voor het hele jaar bevestigt Zalando zijn verlaagde prognose van in juni. CFO Sandra Dembeck geeft toe dat het consumentenvertrouwen op een nieuw dieptepunt zit en het niet “glashelder is hoe de consumentenbestedingen zich in het laatste kwartaal zullen ontwikkelen”, maar blijft bij haar strategische prioriteiten en financiële vooruitzichten. De omzet zal naar verwachting 0 à 3% groeien tot 10,5 miljard euro, met een aangepaste EBIT van 180 miljoen tot 260 miljoen euro.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Zalando heeft voor het eerst meer dan 50 miljoen klanten bereikt. Het modeplatform is blij weer lichte groei op te tekenen, al blijft ook het verlies toenemen.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode28 september, 2023
    Duurzame denim in Europa: zo pakt C&A het aan

    Sinds twee jaar maakt C&A weer jeans in Europa, al blijkt dat geen sinecure: in een Duitse fabriek zet het bedrijf in op automatisering en innovatieve productietechnieken om een duurzame én betaalbare collectie op de markt te brengen.

  • icon
    Mode28 september, 2023
    H&M herstelt winstmarge en relaties met China

    De H&M-groep ziet zijn winstmarges eindelijk verbeteren, ook al nekte het warme septemberweer de verkoop van winterkleding. Na een lange boycot slaagt de modereus er wel in om de plooien glad te strijken met China.

  • icon
    Mode27 september, 2023
    JBC-moeder CRG compenseert moeilijk 2022 met sterk 2023

    De uitdagingen van 2022 – inflatie, kostenstijgingen, onzekerheid – wogen ook zwaar op Claes Retail Group (JBC, CKS en Mayerline). De nettowinst dook in het rood, maar een sterke start van 2023 vangt de terugval op.

Evenementen
  • 19
    okt
    Category Management Congress
  • 23
    nov
    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon
    Mode5 september, 2023
    Shoeby is zoveelste Nederlandse retailer die dreigt om te vallen
  • icon
    Food22 september, 2023
    Winst Lidl staat onder druk
  • icon
    Mode14 september, 2023
    Tweedehandsverkoop vreet aan online moderetailers
  • icon
    Food22 september, 2023
    Match en Smatch stoppen: Colruyt koopt 57 winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN