RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Zalando
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando verkoopt (eindelijk) weer meer kleding

icon
Mode7 mei, 2024

Na drie kwartalen van daling, groeide de omzet bij Zalando vorig kwartaal weer licht. Het platform breidt het assortiment uit, zet in op content en bouwt ook zijn logistiekdiensten voor B2B uit.

“Terug naar groei”

“We keren terug naar groei”, klinkt het opgelucht bij Zalando. Het brutovolume (GMV of de waarde van alle verkopen) steeg in het eerste kwartaal met 1,3% tot 3,3 miljard euro. Nochtans daalde de omzet die Zalando daar zelf aan overhield tot 2,2 miljard euro, vergeleken met 2,3 miljard euro vorig jaar.

Het aangepaste EBIT steeg wel tot 28,3 miljoen euro, in lijn met de marktverwachtingen en goed voor een marge van 1,3%. Een jaar eerder kwam het bedrijfsresultaat 0,7 miljoen euro onder nul uit. De winstgevendheid is volgens het bedrijf flink verbeterd dankzij lagere fulfilmentkosten en beter voorraadbeheer.

Steeds meer logistiek

Zalando onderscheidt vandaag twee grote bedrijfstakken: naast het B2C-retailaanbod wil de Duitse groep ook de e-commercefulfilment voor andere merken gaan doen. Die B2B-tak, genaamd Zeos, heeft vandaag 27 klanten en draagt 215 miljoen euro omzet bij. Onder andere het Belgische merk LolaLiza laat nu alle buitenlandse fulfilment door Zalando doen.

Voor het modeplatform werkt Zalando dan weer aan een breder assortiment, meer advies dankzij digitale tools en inspirerende content. Zo kunnen nu ook klanten in Spanje, Frankrijk en Italië maatadvies krijgen met behulp van een lichaamsmetingstool en is er voortaan Trend Spotter, die shoppers opkomende modetrends toont in zes grote Europese modehoofdsteden – gebaseerd op Zalando’s eigen data.

Zalando bevestigt zijn vooruitzichten voor het volledige jaar 2024 en verwacht dat zowel GMV als omzet dit jaar 0% tot 5% zullen groeien ten opzichte van 2023. Het bedrijf blijft mikken op winstgevende groei, met margeverbetering, en de aangepaste EBIT zal naar verwachting tussen 380 miljoen euro en 450 miljoen euro liggen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode8 juli, 2025
    Schoenenmerk Van Lier wankelt: op zoek naar kapitaal

    Het Nederlandse schoenenmerk Van Lier verkeert in zwaar weer. Vorig jaar kelderde de omzet en het Brabantse familiebedrijf kan ook zijn belastingschulden niet meer betalen.

  • icon
    Mode8 juli, 2025
    Derde keer, goede keer? Shein vraagt beursnotering aan in Hongkong

    Fastfashionreus Shein zou dan toch Hongkong gekozen hebben als locatie voor zijn beursgang. Eerdere pogingen in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk liepen op niets uit, in China worden echter minder problemen verwacht.

  • icon
    Mode7 juli, 2025
    H&M zet bodycams in tegen toenemend geweld in winkels

    In het Verenigd Koninkrijk is H&M een proefproject gestart met bodycams voor winkelmedewerkers. De retailer wil zo de toenemende gevallen van diefstal en geweld in zijn winkels tegengaan.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN