BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Debbie Lhomme
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zara kiest voor wereldwijde online verkoop

iconMode8 november, 2018

CEO Pablo Isla van Inditex kondigt de lancering aan van de Zara webshop in maar liefst 106 nieuwe landen. Daarnaast verwacht de onderneming tegen 2020 al zijn acht modelabels wereldwijd online te kunnen aanbieden.

 

Wereldwijde visie

In de eerste helft van 2018 boekte Inditex sterke resultaten met een omzet van 12 miljard euro. Nu breidt dochterketen Zara de e-commerce uit van zowel de vrouwen-, mannen- als kinderafdeling en voegt in één klap 106 nieuwe landen aan de bestaande lijst toe, waardoor het modebedrijf deel uitmaakt van de online wereldmarkt. Afrikaanse landen zoals Angola, Ghana, Ivoorkust en Senegal, maar ook Caraïbische landen en Indonesië vallen onder de expansie. Daarnaast wil Inditex inzetten op grote winkels waar klanten kleding kunnen passen om later online te kopen. Zo wil de holding de online verkoop integreren met een winkelnetwerk. 

 

Praktisch gezien zullen de orders verwerkt worden vanuit het hoofdkantoor in Spanje. Klanten kunnen bestellingen plaatsen in euro, inclusief verzend- en importkosten. De leveringen gebeuren binnen zeven werkdagen, uiteraard afhankelijk van de bestemming. Zara kiest voor zijn webshops voor populaire betaalmethoden zoals Paypal of de meest gebruikte kredietkaarten. Er wordt ook een uitgebreide klantenservice opgericht in het Engels en Frans, waarbij de keten inspeelt op de noden van de nieuwe locaties.

 

Moederbedrijf Inditex wilt tegen 2020 al zijn acht labels wereldwijd online aanbieden: het gaat naast Zara over Bershka, Massimo Dutti, Oysho, Pull&Bear, Stradivarius, Uterqüe en Zara Home. De uitbreidingen staan in het teken van de strategie om andere modebedrijven achter zich te laten. Zo biedt Zara sinds augustus 2018 ook thuislevering aan vanuit winkels zelf, om overstock tegen te gaan en een snellere service te bieden.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

CEO Pablo Isla van Inditex kondigt de lancering aan van de Zara webshop in maar liefst 106 nieuwe landen. Daarnaast verwacht de onderneming tegen 2020 al zijn acht modelabels wereldwijd online te kunnen aanbieden.   Wereldwijde visie In de eerste helft van 2018 boekte Inditex sterke resultaten met een omzet van 12 miljard euro. Nu breidt dochterketen Zara de e-commerce uit van zowel de vrouwen-, mannen- als kinderafdeling en voegt in één klap 106 nieuwe landen aan de bestaande lijst toe, waardoor het modebedrijf deel uitmaakt van de online wereldmarkt. Afrikaanse landen zoals Angola, Ghana, Ivoorkust en Senegal, maar ook...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be