BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zeeman in volle vaart in Frankrijk en Spanje

iconMode18 augustus, 2020

De coronacrisis kan Zeeman niet stoppen. Integendeel:, de textieldiscounter wil in Frankrijk en Spanje honderden nieuwe winkels openen. Nog voor Nieuwjaar moeten er in Frankrijk al een tiental bijkomen.

 

100 extra winkels in Frankrijk

Nu de economische impact van de coronacrisis steeds meer voelbaar wordt, groeit de markt voor discount. Ook in de textielmarkt: hoewel de winkels van Zeeman acht weken dicht moesten blijven, kwamen de klanten snel terug, zegt Frans topman Stéphane Bauer. De Nederlandse formule heeft nog geen grote merkbekendheid in Frankrijk, maar daar moet nu verandering in komen.

 

In de voorbije maanden zijn in het land al een drietal nieuwe winkels geopend en daar voegt de keten de komende maanden nog een tiental extra openingen aan toe. Vooral de regio rond Parijs is nu in het vizier. Vandaag heeft de Nederlandse retailer 292 Franse winkels, maar op termijn zou er potentieel zijn voor nog honderd extra vestigingen.

 

Voor die expansie mikt Zeeman nu op organische groei, niet meer op overnames uit faillissementen of reorganisaties, zoals het bedrijf eerder wel in in Nederland en Duitsland deed. Aangezien de discounter in Frankrijk eerder een gemakswinkel dan een bestemming is, zoekt ze nu locaties met een grote klantenstroom in steden met meer dan 40.000 inwoners. De panden zijn liefst zowat 250 m² groot.

 

Ook Spanje prioriteit

Ook op Spanje zet het merk met de matroos stevig in: vijf jaar na aankomst heeft het bedrijf daar vandaag zeventig winkels, nu streeft Zeeman er naar honderd winkels op middellange termijn. “Frankrijk en Spanje zijn de twee landen waar onze uitbreiding een prioriteit is”, aldus Bauer tegenover Le Monde.

 

In 2019 boekte Zeeman een omzet van 769 miljoen euro. Het bedrijf is goed voor 1300 winkels en verkoopt naar eigen zeggen jaarlijks 24 miljoen stuks ondergoed. Begin juni overleed oprichter Jan Zeeman op 78-jarige leeftijd, maar de keten blijft in handen – zowel financieel als operationeel – van de familie.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

De coronacrisis kan Zeeman niet stoppen. Integendeel:, de textieldiscounter wil in Frankrijk en Spanje honderden nieuwe winkels openen. Nog voor Nieuwjaar moeten er in Frankrijk al een tiental bijkomen.   100 extra winkels in Frankrijk Nu de economische impact van de coronacrisis steeds meer voelbaar wordt, groeit de markt voor discount. Ook in de textielmarkt: hoewel de winkels van Zeeman acht weken dicht moesten blijven, kwamen de klanten snel terug, zegt Frans topman Stéphane Bauer. De Nederlandse formule heeft nog geen grote merkbekendheid in Frankrijk, maar daar moet nu verandering in komen.   In de voorbije maanden zijn in het land...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be