RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Procter & GambleReckitt Benckiser
  • Onderwerpen MarketingRechtszaak
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Dreft noemt reclame Finish denigrerend en misleidend

icon
Schoonheid/verzorging9 februari, 2024

Is “onverslaanbaar” denigrerend tegenover concurrenten? Dreft vindt van wel en sleept Finish voor de rechter om de reclamecampagne van de afwasmiddelproducent.

Geen vergelijking?

De Brusselse ondernemingsrechtbank moet zich buigen over de vraag of “onverslaanbaar tegen hardnekkige vlekken”, de leuze van een campagne van Reckitt Benckiser-merk Finish, bedrieglijk is. Rivaal Dreft meent immers dat de reclame ingaat tegen de regels die stellen dat vergelijkende reclame in België niet misleidend mag zijn en zich niet denigrerend mag uitdrukken over andere merken.

Finish ontkent dat er überhaupt sprake is van vergelijkende reclame. Er worden geen concurrenten bij naam genoemd, alleen “hardnekkige vlekken”. Advocaat Tanguy De Haan reageert tegenover L’Echo dat consumenten het gewoon zijn dat “iedereen voor dit soort producten voortdurend overdrijft” en er geen concrete sneer in zien.

In Frankrijk was er in februari 2023 al een rechtszaak over dezelfde campagne en daar werd geoordeeld dat het geen misleidende vergelijkende publiciteit is, omdat er geen namen genoemd werden. Het verdict van de Brusselse rechtbank valt af te wachten.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging11 juli, 2025
    Brauzz-maker Planet B haalt 3,7 miljoen euro op

    De Gentse groep Planet B (Brauzz, Klaaar, Wondr) heeft 3,7 miljoen euro opgehaald om zijn groei te versnellen, met name in Nederland. De duurzame drogmeticaproducent werkt ook aan heel wat nieuwe producten.

  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase

    The Body Shop verandert van CEO, nu het cosmeticabedrijf na zijn faillissement een doorstart heeft kunnen maken. De keten zegt klaar te zijn voor een nieuwe fase: na de herstructurering is het tijd voor nieuwe groei.

  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Generatiekloof wordt zichtbaar als het over duurzaamheid gaat

    Duurzaamheid is momenteel niet dé doorslaggevende factor voor de gemiddelde consument bij de aankoop van een verzorgings- of schoonmaakproduct. “Een groep consumenten gelooft gewoon niet meer dat het ondernemingen menens is met duurzaamheid.”

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN