RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
  • Bedrijven Colgate-Palmolive
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzetgroei voor Colgate-Palmolive dankzij hogere prijzen

icon
Schoonheid/verzorging3 november, 2025
© Litepix / Shutterstock.com

Colgate-Palmolive boekte in het derde kwartaal meer omzet dankzij hogere prijzen, ondanks dalende volumes. De netto-omzet steeg met 2% tot 5,1 miljard Amerikaanse dollar (4,7 miljard euro). De groep verlaagde tegelijk de verwachting voor de organische groei over het volledige jaar.

Regio’s presteren gemengd

Tijdens het kwartaal gingen de prijzen 2,3% omhoog, terwijl het volume 1,5% terugviel. De organische omzet nam met 0,4% toe. Lagere verkopen van huismerkproducten in diervoeding duwden die organische groei 0,8% lager, nadat het bedrijf die niet-strategische activiteit heeft verlaten.

De netto-omzet daalde met 0,4% in Noord-Amerika en met 1,5% in Azië-Oceanië, maar steeg met 2% in Latijns-Amerika, met 7,6% in Europa en met 6,8% in Afrika/Eurazië. Diervoedingmerk Hill’s Pet Nutrition noteerde een omzetgroei van 1,4%.

Winst en vooruitzichten

De operationele winst zakte met 1% tot 1,059 miljard dollar (een miljard euro). De nettowinst ging van 737 miljoen dollar (680 miljoen euro) in dezelfde periode vorig jaar naar 735 miljoen dollar (684 miljoen euro).

Voor het volledige boekjaar blijft Colgate-Palmolive rekenen op een kleine netto-omzetgroei. De verwachting voor de organische omzet ligt nu op 1 à 2%, tegenover een eerdere bandbreedte van 2 à 4%.

“Terwijl we overstappen naar onze nieuwe strategie voor 2030 en ons eerder aangekondigde ‘Strategic Growth and Productivity Program’ uitrollen, zijn we goed gepositioneerd om de groei opnieuw te versnellen ondanks onzekerheid in wereldwijde markten en lagere wereldwijde categoriegroei”, zei topman Noel Wallace. “De 2030-strategie is onze blauwdruk voor het aanpassen aan de uitdagingen en het benutten van de kansen van deze meer complexe operationele omgeving”, voegde hij eraan toe.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging11 november, 2025
    Amerika zadelt Shiseido op met omzetdaling en fors nettoverlies

    Het Japanse cosmeticabedrijf Shiseido sloot de eerste negen maanden van dit jaar af met een nettoverlies van 43,9 miljard yen (250 miljoen euro). De omzet daalde in dezelfde periode met 4%.

  • icon
    Schoonheid/verzorging3 november, 2025
    Kimberly-Clark neemt Listerine-fabrikant Kenvue over in miljardendeal

    De Amerikaanse multinational Kimberly-Clark, bekend van merken als Kleenex en Huggies, betaalt bijna 50 miljard dollar voor de overname van Kenvue, een spin-off met de voormalige consumentenmerken van Johnson & Johnson.

  • icon
    Schoonheid/verzorging31 oktober, 2025
    Estée Lauder profiteert van herstel in China

    Estée Lauder overtrof in het eerste kwartaal de omzetverwachtingen en zag een herstel in China. De eerste signalen wijzen erop dat de strategie van CEO Stéphane de La Faverie aanslaat.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN