RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags klimaatneutraal
  • Bedrijven Rituals
  • Onderwerpen duurzaamheid
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Rituals sluit zich aan bij “de race naar klimaatneutraal”

icon
Schoonheid/verzorging31 augustus, 2022
Shutterstock.com

Rituals wil in 2050 klimaatneutraal zijn. Het cosmeticamerk sluit zich zo aan bij de huidige “race”, zegt het zelf, en streeft er in eerste instantie naar de CO2-uitstoot tegen 2030 met 50% per product te verlagen.

20% navulling

Rituals versnelt zijn duurzaamheidsambities en wil tegen 2050 klimaatneutraal worden. Het merk sluit zich naar eigen zeggen aan bij “de race naar klimaatneutraal” door op twee manieren bij te dragen aan een “vrijwel uitstootvrije toekomst”: door de eigen uitstoot van broeikasgassen te verminderen en door buiten de waardeketen natuurherstelprojecten te steunen.

In de komende jaren werkt de cosmeticaketen voor haar producten aan duurzame bestanddelen, meer navulverpakkingen en meer gerecyclede en recyclebare verpakkingsmaterialen. Vandaag komt al 20% van de omzet uit navulproducten en bijbehorende navullingen. Binnen de logistieke keten streeft Rituals naar lokale ‘sourcing’, efficiënte distributie en uitstootarm transport.

Op zoek naar partners

Ook wil de formule milieuvriendelijkere marketing- en winkelmaterialen gaan gebruiken. Tegen 2030 moet zo de CO2-uitstoot per product met 50% zakken. Om dit alles te kunnen bewerkstelligen, is de keten actief op zoek naar partnerships met leveranciers en andere spelers binnen de beauty-sector.

Buiten het bedrijf volgen initiatieven om bij te dragen aan de ‘ontkoolstoffing’: de resterende emissies wil Rituals compenseren. Zo plant het cosmeticamerk een boom in de mangrovebossen in India en Kenia voor iedere navulling die wordt verkocht, met als doel om aan het eind van 2022 vijf miljoen bomen te hebben geplant. De keten zoekt nog verdere CO2-compensatieprojecten.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo
  • klimaatneutraal

Rituals wil in 2050 klimaatneutraal zijn. Het cosmeticamerk sluit zich zo aan bij de huidige “race”, zegt het zelf, en streeft er in eerste instantie naar de CO2-uitstoot tegen 2030 met 50% per product te verlagen.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging22 maart, 2023
    Drogisterijketen Douglas komt naar België

    Drogisterijformule Douglas moet fors groeien van nieuwe CEO Sander van der Laan (ex-Action en Albert Heijn). Hij wil de keten nu ook naar België en andere landen brengen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging15 maart, 2023
    Colruyt activeert ecosysteem met Newpharma relaxatie-app

    Newpharma lanceert een app om consumenten te helpen ontspannen met yoga- en ademhalingsoefeningen. Colruyt Group zet op die manier zijn ecosysteem aan het werk.

  • icon
    Schoonheid/verzorging13 maart, 2023
    [In Beeld] Specsavers opent tweede Belgische winkel in Wijnegem

    Specsavers heeft de deuren geopend in het shoppingcenter van Wijnegem. Het is de tweede Belgische winkel van de brillenketen, al beschouwt de retailer dat zelf niet helemaal zo.

Evenementen
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen24 februari, 2023
    Hoe eBay verloren klanten wil terugwinnen
  • icon
    Algemeen8 maart, 2023
    Tien topvrouwen in de Belgische en Nederlandse retail
  • icon
    Food20 maart, 2023
    Prijzen stegen het meest bij Aldi en Lidl, het minst bij Delhaize
  • icon
    Mode1 maart, 2023
    Scotch & Soda staat in de etalage
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN