RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Zalando
  • Onderwerpen Managementwissel
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando haalt L’Oréal-topman binnen voor beauty

icon
Schoonheid/verzorging15 oktober, 2025
Zalando

Zalando versterkt zijn beautydivisie: het Duitse e-commercebedrijf benoemt Thomas Schwulera, die van L’Oréal overkomt, tot nieuwe vicepresident Beauty. Schwulera moet de groei in het strategisch belangrijke segment versnellen.

Toegangspoort tot mode

De Berlijnse online retailer zag de beautyverkopen vorig jaar met meer dan 10% groeien en zet die trend nu kracht bij. Zo hebben ook Spaanse en Portugese klanten sinds kort toegang tot het assortiment verzorgingsproducten, make-up en geuren. Beauty is namelijk een toegangspoort voor Zalando: 70% van de klanten die beauty kopen, voegen ook modeartikelen toe aan hun winkelmandje.

Schwulera wil nu van Zalando “Europa’s meest inspirerende beautybestemming” maken. “Zalando heeft een unieke positie in de beautymarkt”, verklaarde hij op LinkedIn. “Ons logistieke netwerk biedt ongeëvenaard gemak aan 52 miljoen klanten in 26 Europese markten.” Zijn team zal inzetten op nauwere partnerrelaties, merkencuratie, technologische personalisatie en contentformats.

De Duitser rapporteert rechtstreeks aan het directiecomité. Hij werkte achttien jaar bij het Franse cosmeticaconcern L’Oréal, onder meer in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Met de aanstelling van Schwulera onderstreept Zalando zijn ambitie om uit te groeien tot een volwaardige beautyspeler.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging11 november, 2025
    Amerika zadelt Shiseido op met omzetdaling en fors nettoverlies

    Het Japanse cosmeticabedrijf Shiseido sloot de eerste negen maanden van dit jaar af met een nettoverlies van 43,9 miljard yen (250 miljoen euro). De omzet daalde in dezelfde periode met 4%.

  • icon
    Schoonheid/verzorging3 november, 2025
    Omzetgroei voor Colgate-Palmolive dankzij hogere prijzen

    Colgate-Palmolive boekte in het derde kwartaal meer omzet dankzij hogere prijzen, ondanks dalende volumes. De netto-omzet steeg met 2% tot 5,1 miljard Amerikaanse dollar (4,7 miljard euro). De groep verlaagde tegelijk de verwachting voor de organische groei over het volledige jaar.

  • icon
    Schoonheid/verzorging3 november, 2025
    Kimberly-Clark neemt Listerine-fabrikant Kenvue over in miljardendeal

    De Amerikaanse multinational Kimberly-Clark, bekend van merken als Kleenex en Huggies, betaalt bijna 50 miljard dollar voor de overname van Kenvue, een spin-off met de voormalige consumentenmerken van Johnson & Johnson.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN