RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Crisp
  • Onderwerpen E-commerceExpansie
  • Geografie België
  • Personen Sofie DumontTom Peeters
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Crisp op koers in Vlaamse veroveringstocht

icon
7 september, 2022
Sofie Dumont © Crisp

Online verssuper Crisp noteert in Vlaanderen al duizenden bestellingen per week. Nu duwt de retailer op het gaspedaal met een televisiecampagne, een abribuscampagne en een samenwerking met televisiekok Sofie Dumont.

“We halen klanten bij de supermarkt”

De Nederlandse online versmarkt Crisp, die in juni de stap naar Vlaanderen zette, voelt zich gesterkt door de ervaringen van de eerste weken, zegt CEO Tom Peeters. De eerste resultaten zijn beter dan verwacht.

“We hebben na een paar weken al duizenden bestellingen per week en het groeiritme is strak. We ontvangen enthousiaste feedback over smaak en service, de twee factoren die wij heel belangrijk vinden. Ik was heel benieuwd naar de reacties in Vlaanderen, maar eigenlijk zeggen Vlaamse consumenten ons net hetzelfde als de Nederlanders.”

Crisp wil een online versmarkt zijn voor elke dag, en dat blijkt ook uit het profiel van de klanten, zegt hij: “We halen klanten bij de supermarkten, niet bij de speciaalzaak of de markt.”

Lokaal assortiment

Nu schakelt de retailer een versnelling hoger: er loopt een reclamecampagne op televisie en in de Vlaamse bushokjes. Bovendien start het bedrijf een samenwerking met televisiekok Sofie Dumont: zij stelde voor Crisp een ontbijtpakket en een pastapakket samen en ontwikkelde ook drie snelle signatuurgerechten.

Crisp is een ‘app-only’ online versmarkt. Klanten die voor 22u bestellen, krijgen de producten de volgende avond aan huis bezorgd, zeven dagen op zeven. In het assortiment: een ruim aanbod van zo’n 3000 kwaliteitsproducten van meer dan 750 voornamelijk lokale boeren en fabrikanten. Er zijn nu al bijna 500 Belgische producten beschikbaar. Een lokaal category managementteam breidt dat aanbod nog verder uit.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Online verssuper Crisp noteert in Vlaanderen al duizenden bestellingen per week. Nu duwt de retailer op het gaspedaal met een televisiecampagne, een abribuscampagne en een samenwerking met televisiekok Sofie Dumont.

Meer
  • icon
    Food8 februari, 2023
    30% supermarktbezoekers kiest bewust voor ongezond

    Er zijn drie soorten supermarktbezoekers: gezonde kopers, A-merkshoppers en bewust ongezonde consumenten. Opvallend genoeg maakt die laatste groep 30% uit.

  • icon
    Food8 februari, 2023
    Carlsberg: bier wordt Europeanen te duur

    Carlsberg vreest dat nieuwe prijsverhogingen de verkoop dit jaar zal aantasten. Het wordt “weer een uitdagend jaar” voor de brouwerijgroep.

  • icon
    Food8 februari, 2023
    Mondelez zet zich schrap voor miljoenenschikking

    Een antitrustonderzoek door de Europese Commissie dreigt Mondelez veel geld te gaan kosten: de zoetwarenfabrikant zet 300 miljoen euro opzij en geeft toe dat het uiteindelijke bedrag nog veel hoger zou kunnen uitkomen.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN