RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Made
  • Onderwerpen Faillissement
  • Geografie Verenigd Koninkrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Doek valt over Made.com: faillissement dichtbij

icon
Wonen2 november, 2022

Made.com neemt geen nieuwe bestellingen meer aan. De online meubelretailer stelt externe administratoren aan. Die moeten alsnog een overnemer toveren, of het faillissement van de webshop voorbereiden.

Door de reserves heen

Made.com kan er niet meer omheen: op de website van de interieurretailer staat te lezen dat het bedrijf geen nieuwe bestellingen aanneemt. Ook leveringen en retours zijn niet meer mogelijk. Er zit voor klanten niets anders op dan afwachten.

De Britse meubelretailer stelt namelijk administratoren aan van PriceWaterhouseCoopers (PwC). Zij moeten in extremis een versnelde verkoop van het bedrijf – of onderdelen ervan – zien te regelen, anders wordt de interieurwebshop onder curatele geplaatst. Dat bericht de Evening Standard.

Waarvoor Made.com vorige week al waarschuwde is dus uitgekomen: nadat gesprekken met potentiële investeerders en kandidaat-overnemers onvoldoende opleverden, was het een kwestie van tijd vooraleer het bedrijf door zijn cashreserves heen zat. Dat de koers van het aandeel na het nieuws met 99% kelderde en nu nog maar een penny waard is, heeft de zaak zeker niet geholpen.

Hoge pieken, diepe dalen

De gebeurtenissen van de afgelopen jaren hebben het eens zo beloftevolle Made.com de das omgedaan. Tijdens de coronapandemie profiteerde de onlinespeler net als veel sectorgenoten van een piek in de vraag, zeker omdat mensen toen gretig investeerden in hun woning. De retailer, die zoveel mogelijk producten rechtstreeks liet leveren uit China, kreeg prompt daarop echter te kampen met de toeleveringsproblemen (geblokkeerde havens, containertekorten) uit het Oosten.

Leverachterstanden en openstaande orders liepen op, waardoor het inmiddels beursgenoteerde Made.com van koers wijzigde. Medeoprichter Brent Hoberman betreurt in een uitvoerige LinkedIn-post dat de webshop na zijn vertrek toch voorraden is gaan aanleggen, maar zo te ver is afgeweken van zijn DNA en zijn onderscheidend vermogen is verloren. Ook medeoprichter Ning Li denkt dat zijn geesteskind de focus op simpliciteit is verloren, en daarmee zijn kracht.

Bovendien luidde 2022 een inflatie- en koopkrachtcrisis in, waardoor consumenten fors begonnen te besparen op grote aankopen. Aangezien dat op de Britse thuismarkt nog sterker het geval is dan op het Europese vasteland, zit Made.com nu met een hoop onverkochte voorraden en een (te) diepe financiële krater.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Made.com neemt geen nieuwe bestellingen meer aan. De online meubelretailer stelt externe administratoren aan. Die moeten alsnog een overnemer toveren, of het faillissement van de webshop voorbereiden.

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen15 maart, 2023
    JYSK heropent drie vernieuwde winkels op één dag

    Twee derde van de winkels van JYSK in Nederland steekt nu in een nieuw jasje, nadat drie vernieuwde winkels vandaag tegelijk de deuren heropenden.

  • icon
    Wonen15 maart, 2023
    [Interview] “Het Ikea-model is in crisistijden op zijn best”

    Ikea is halverwege zijn boekjaar en viert zijn tachtigste verjaardag. Het moment dus om even stil te staan met Tolga Öncü, Head of Retail van Ingka Group.

  • icon
    Wonen14 maart, 2023
    Jan Ollevier koopt “zijn” Exterioo en Juntoo terug

    Jan Ollevier koopt alle aandelen terug van Exterioo en Juntoo, de ketens die hij heeft opgericht. Investeerder Vendis had een minderheidsbelang.

Evenementen
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen24 februari, 2023
    Hoe eBay verloren klanten wil terugwinnen
  • icon
    Algemeen8 maart, 2023
    Tien topvrouwen in de Belgische en Nederlandse retail
  • icon
    Food20 maart, 2023
    Prijzen stegen het meest bij Aldi en Lidl, het minst bij Delhaize
  • icon
    Mode1 maart, 2023
    Scotch & Soda staat in de etalage
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN