RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ikea presenteert woonkamer van de toekomst

icon
Wonen4 april, 2017

Ikea presenteert deze week de woonkamer van de toekomst. Het woonwarenhuis opent tijdens de Milanese designweek Salone del Mobile het Ikea Festival Let’s Make Room for Life.

Multifunctioneel en flexibel

“Ons leven thuis is drastisch aan het veranderen. Steeds meer mensen wonen in steeds kleinere huizen in stedelijke gebieden. We vertrouwen steeds meer op technologie en onze leefruimtes moeten multifunctioneel zijn. Daarom fantaseert Ikea graag over de rol van de meest flexibele ruimte in huis: de woonkamer”, vertelt Design Manager Marcus Engman.

“Ikea is nieuwsgierig naar het dagelijks leven thuis. Welke dromen, wensen en behoeftes hebben mensen voor hun woonkamer en hoe kunnen we deze ruimte klaar voor de toekomst maken? In Milaan laten we zien hoe we deze uitdaging aangaan. We presenteren onze ideeën in een levendige sfeer en creëren ons eigen festival.”

Ook de keuken krijgt aandacht van de Zweedse woonketen. Zo kunnen klanten tot 20 mei 2017 bij Ikea in Hasselt een virtuele keuken testen. De toepassing moet kopers helpen bij het plannen en aankopen van een nieuwe keuken. De virtuele keuken wordt in de toekomst mogelijk ook in andere vestigingen van Ikea ingevoerd.
 

Ikea Festival

In de woonkamer van de toekomst kunnen bezoekers kennismaken met nieuwe collecties zoals Ypperlig, Delaktig, Stockholm, Bjorksnas, Art Event 2017 en Stunsig en de nieuwe banken Vimle, Red Dot Award winnaar Havsten en Vallentuna. Deze woonkamer van de toekomst kwam tot stand in samenwerking met de Britse designer Faye Toogood, de Zweedse creatieve bloggers Anna & Pella en tijdschrift Openhouse uit Barcelona. Verder zijn er live workshops, kunstexposities en geeft Ikea een kijkje achter de schermen bij productontwikkeling, waar designstudenten van ECAL School of Design in Zwitserland gaan schilderen met robots.
 

In het Teatro Manzoni, de locatie van Tom Dixon in Milaan, brengt Ikea een serie korte films en gesprekken over de toekomst. Hier wordt ook de documentaire The Journey of an Idea vertoond over de totstandkoming van de Delaktig collectie en draaien uitgaansfilms zoals Saturday Night Fever. Bezoekers kunnen de collectie bekijken en meer ontdekken over de samenwerking tussen Ikea en Tom Dixon. Delaktig werd onder meer ontwikkeld met studenten van drie universiteiten in Tokio, Londen en New York. In het Teatro Manzoni is tevens een IKEA PS 2017 pop-up winkel.
 

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen9 juli, 2025
    [Interview] “Onze unieke winkelervaring biedt shoppers ademruimte” (Mikkel Grene, Søstrene Grene)

    De komende twee jaar wil Søstrene Grene groeien van 340 naar 500 winkels in Europa. De succesfactoren volgens CEO Mikkel Grene: het combineren van een zintuiglijke winkelervaring met toegankelijke prijzen.

  • icon
    Wonen7 juli, 2025
    [In Beeld] Van Marcke verkoopt dromen in innovatieve showroom

    In zijn nieuwe showroom in Aalst breekt Van Marcke met traditionele productpresentaties. De retailer legt de nadruk op inspiratie, persoonlijke begeleiding en “de realisatie van badkamerdromen”.

  • icon
    Wonen2 juli, 2025
    Ikea rolt nieuw loyalty-puntensysteem uit voor klanten

    Ikea lanceert een vernieuwd loyaltyprogramma voor Ikea Family-leden. Via het nieuwe puntensysteem ontvangen klanten persoonlijke kortingen, die ze flexibel kunnen inzetten.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN