RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven IKEA
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ikea rolt nieuw loyalty-puntensysteem uit voor klanten

icon
Wonen2 juli, 2025
© Ikea

Ikea lanceert een vernieuwd loyaltyprogramma voor Ikea Family-leden. Via het nieuwe puntensysteem ontvangen klanten persoonlijke kortingen, die ze flexibel kunnen inzetten.

Zoals een inbussleutel

In plaats van bijvoorbeeld een korting van tien euro voor wie meermaals langskomt, zoals de vroegere Visitation Voucher van Ikea, kiest de meubelretailer nu voor een flexibeler systeem van punten sparen. Het nieuwe beloningssysteem beloont ook digitale interacties en is voor meer zaken inzetbaar.

Punten verzamelen kan voortaan door aankopen in de winkel of online, maar ook door in te loggen op je Ikea-account, een verlanglijstje aan te maken of een afspraak te maken voor een keukenplanning. Die punten kan je dan weer gebruiken voor korting op producten, leveringen of consumpties in het restaurant, de bistro of de Zweedse shop.

Met het nieuwe systeem mikt Ikea op meer gebruiksgemak en personalisering. “We weten dat we niet de eersten zijn met een beloningssysteem, maar dat gaf ons de kans om goed te luisteren naar wat onze klanten écht belangrijk vinden,” zegt Julie Mexence van Ikea België. Als symbool voor het vernieuwde systeem koos Ikea trouwens voor een vertrouwde klassieker: de zeshoekige inbussleutel.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen14 juli, 2025
    Ikea: stadswinkels werken niet, klanten willen balletjes en vaste route

    Ikea gaat weer voor schaal en keert terug naar zijn mastodont-wortels: de woonwinkelketen zegt kleine stadswinkels vaarwel, maar gooit zijn gewicht in de strijd met prijsverlagingen om marktaandeel te veroveren.

  • icon
    Wonen9 juli, 2025
    [Interview] “Onze unieke winkelervaring biedt shoppers ademruimte” (Mikkel Grene, Søstrene Grene)

    De komende twee jaar wil Søstrene Grene groeien van 340 naar 500 winkels in Europa. De succesfactoren volgens CEO Mikkel Grene: het combineren van een zintuiglijke winkelervaring met toegankelijke prijzen.

  • icon
    Wonen7 juli, 2025
    [In Beeld] Van Marcke verkoopt dromen in innovatieve showroom

    In zijn nieuwe showroom in Aalst breekt Van Marcke met traditionele productpresentaties. De retailer legt de nadruk op inspiratie, persoonlijke begeleiding en “de realisatie van badkamerdromen”.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN