BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ikea viert verjaardag met Billy-truien en hotdogshirts

iconWonen5 november, 2018

Voor haar 75e verjaardag stuntte woonketen Ikea in Nederland met een eigen kledingcollectie: de Zweedse keten bracht een minicollectie T-shirts en truien uit om het merk te vieren. De kledingstukken waren al na enkele dagen uitverkocht.

 

“Billy is my homeboy”

Ikea zit niet om een grapje verlegen, en dus viert de woonketen haar 75-jarig bestaan in Nederland met een heuse ‘limited edition’-modecollectie. Dat kondigde de retailer afgelopen woensdag aan op Instagram. Vanaf 1 november lagen in de Nederlandse winkels inderdaad T-shirts en truien in de rekken.

 

Op de kledingstukken zijn knipogen terug te vinden naar Ikea-klassiekers, zoals een softijsje, een hotdog, de typische inbussleutels of nog de slogans ‘Billy is my homeboy’ en ‘Ik wil niet opgehaald worden uit Småland’. In de hoop er collectors’ items (en een trending topic) van te maken, zijn in eerste instantie maar een paar honderd exemplaren geleverd in de vestigingen in Amsterdam, Amersfoort, Barendrecht, Eindhoven, Heerlen en Utrecht.

 

Nog wel meer capsulecollecties 

Na amper een paar dagen was alles uitverkocht, net zoals Ikea bedoeld had: “Die zijn morgen weg”, zei een woordvoerder al daags voor de lancering aan het AD. “Als de vraag echt gigantisch is, zien we wel weer verder. Wel komen er nog win-acties op sociale media.” 

 

De zet past in het rijtje van de Lidl-kousen, die opdoken op de Amsterdam Fashion Week en daarmee heel wat (sociale)media-aandacht oogstten. Ikea lanceert bovendien wel vaker capsulecollecties in textiel en mode: zo was er al in 2016 een limited edition-collectie met Belgisch modeontwerper Walter Van Beirendonck, die onder meer beddengoed, servies en T-shirts omvatte. Binnenkort zou Ikea zelfs gaan samenwerken met Adidas, maar daarover houdt het bedrijf de lippen verder nog stijf op elkaar.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Voor haar 75e verjaardag stuntte woonketen Ikea in Nederland met een eigen kledingcollectie: de Zweedse keten bracht een minicollectie T-shirts en truien uit om het merk te vieren. De kledingstukken waren al na enkele dagen uitverkocht.   “Billy is my homeboy” Ikea zit niet om een grapje verlegen, en dus viert de woonketen haar 75-jarig bestaan in Nederland met een heuse ‘limited edition’-modecollectie. Dat kondigde de retailer afgelopen woensdag aan op Instagram. Vanaf 1 november lagen in de Nederlandse winkels inderdaad T-shirts en truien in de rekken.   Op de kledingstukken zijn knipogen terug te vinden naar Ikea-klassiekers, zoals een...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • iconWonen13 mei, 2022
    Ikea bouwt magazijnen om voor e-commerce

    Ikea wil verder inzetten op e-commerce door de onlinefulfilment vanuit de winkels te organiseren. De magazijnen van de woonwarenhuizen worden omgebouwd tot e-commercecentra, ook in België.

  • iconWonen9 mei, 2022
    IKEA investeert drie miljard om winkels toekomstbestendig te maken

    IKEA wil klanten in zijn fysieke woonwarenhuizen nog meer inspireren. Tegelijk worden de winkels gereorganiseerd met het oog op e-commerce en thuisbezorgen. Dat mag wat kosten, zegt uitbater Ingka Group. Snelle leveren, lagere kosten Ondanks de sterke groei van e-commerce blijven fysieke winkels een essentieel onderdeel van het zakenmodel van...

  • iconWonen9 mei, 2022
    Meubelmerk Made breidt marktplaats uit met overname

    Onlinemeubelmerk Made neemt het Britse platform Trouva over om zich verder te ontwikkelen tot woon- en lifestyleplatform.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be