BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Woonketen JYSK haalt recordomzet van 2,16 miljard

iconWonen17 september, 2018

De Scandinavische woonwinkelketen JYSK bereikte vorig boekjaar een omzet van 2,16 miljard euro: een record voor de groep. Vooral de sterke groei in het aantal klanten valt CEO Jan Bøgh op.

 

6,7 miljoen nieuwe online en offline klanten

De JYSK-winkels (inclusief 82 nieuwe winkels) kregen 6,7 miljoen nieuwe klanten over de vloer in het gebroken boekjaar 2017/18: “We hebben opnieuw bewezen dat er nog steeds veel potentieel is om meer klanten naar onze fysieke winkels te trekken. Daarom blijft de opening van nieuwe winkels een belangrijk onderdeel van onze strategie, terwijl we tegelijkertijd ons online platform ontwikkelen om onze klanten zoveel mogelijk mogelijkheden en zoveel mogelijk flexibiliteit te bieden, “zegt Bøgh.

 

Het gaat om een “mix van extra klanten in de fysieke winkels en nieuwe online klanten”, aldus de topman van JYSK, dat 1.249 winkels in twintig landen heeft. De toekomstige winnaars in retail zullen volgens hem dan ook de bedrijven zijn die de verschillende verkoopkanalen weten te combineren op een manier die de best mogelijke klantreis biedt.

 

Concurrentiestrijd om werknemers

JYSK blijft daarom investeren in alle onderdelen van het bedrijf. Zo rolde het vorig jaar een nieuw winkelconcept uit en moet ook de online klantenreis beter en handiger worden. Het Deense bedrijf investeerde ook sterk in de logistieke infrastructuur: de uitbreiding van het distributiecentrum in Uldum in Denemarken is klaar en binnenkort gaat ook een nieuw distributiecentrum in Bulgarije in gebruik.

 

Verder ziet JYSK nog een heuse ‘war on talent’: “Een van de redenen waarom JYSK het goed doet, is natuurlijk dat we een groeiende economie zien in de landen waar onze winkels zijn gevestigd. Dit betekent ook dat de werkloosheidscijfers erg laag zijn en dat er veel concurrentie is om de beste werknemers aan te trekken. We moeten ons dus blijven concentreren op het werven en ontwikkelen van onze medewerkers”, aldus Bøgh.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

De Scandinavische woonwinkelketen JYSK bereikte vorig boekjaar een omzet van 2,16 miljard euro: een record voor de groep. Vooral de sterke groei in het aantal klanten valt CEO Jan Bøgh op.   6,7 miljoen nieuwe online en offline klanten De JYSK-winkels (inclusief 82 nieuwe winkels) kregen 6,7 miljoen nieuwe klanten over de vloer in het gebroken boekjaar 2017/18: “We hebben opnieuw bewezen dat er nog steeds veel potentieel is om meer klanten naar onze fysieke winkels te trekken. Daarom blijft de opening van nieuwe winkels een belangrijk onderdeel van onze strategie, terwijl we tegelijkertijd ons online platform ontwikkelen om onze klanten zoveel mogelijk mogelijkheden...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • iconWonen13 mei, 2022
    Ikea bouwt magazijnen om voor e-commerce

    Ikea wil verder inzetten op e-commerce door de onlinefulfilment vanuit de winkels te organiseren. De magazijnen van de woonwarenhuizen worden omgebouwd tot e-commercecentra, ook in België.

  • iconWonen9 mei, 2022
    IKEA investeert drie miljard om winkels toekomstbestendig te maken

    IKEA wil klanten in zijn fysieke woonwarenhuizen nog meer inspireren. Tegelijk worden de winkels gereorganiseerd met het oog op e-commerce en thuisbezorgen. Dat mag wat kosten, zegt uitbater Ingka Group. Snelle leveren, lagere kosten Ondanks de sterke groei van e-commerce blijven fysieke winkels een essentieel onderdeel van het zakenmodel van...

  • iconWonen9 mei, 2022
    Meubelmerk Made breidt marktplaats uit met overname

    Onlinemeubelmerk Made neemt het Britse platform Trouva over om zich verder te ontwikkelen tot woon- en lifestyleplatform.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be