RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Abonneren
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Beter Bed
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Meer omzet met minder winkels voor Beter Bed

icon
Wonen20 januari, 2023

Beter Bed blijft ambitieus: de beddenverkoper wil in plaats van een retailer een ‘keuzemerk’ worden, en van fysiek naar ‘digital first’ evolueren. De strategie blijkt vruchten af te werpen.

Meer beleving

De Beter Bed Holding, die de ketens Beter Bed en Beddenreus omvat, haalde vorig jaar 7,1% meer omzet en klokte af op 229,4 miljoen euro, waarvan al 18,3% online wordt gerealiseerd. In het vierde kwartaal was de groei evenwel bescheidener: de verkoop steeg met 3,5%. Het aantal bestellingen steeg in het laatste kwartaal nochtans met 17,3%.

CEO John Kruijssen blijft vooral inzetten op een betere klantbeleving en positionering. In Eindhoven opende een tweede Beter Bed Experience-winkel, terwijl de digitale slaapadviestool (“Beter Slapen ID”) nu in de helft van de winkels te vinden is.

Minder fysiek

Toch krimpt de retailgroep. Fysiek dan toch: in de Benelux sloot de groep vorig jaar zes winkels, terwijl er in Nederland maar drie nieuwe bij kwamen. In België ging één winkel dicht, zonder nieuwe openingen.

De groep zegt dan ook ‘digital first’ te willen worden, zo investeerde Beter Bed sterk in sociale media. De retailer gaat er prat op steeds meer ‘adviserende’ content te maken over het onderwerp slaap. Op Instagram groeide het aantal volgers zo met 152%, terwijl het bereik driekwart groter is dan een jaar eerder. Het bedrijf wil naar eigen zeggen “transformeren van een pure retailer naar een keuzemerk”.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Beter Bed blijft ambitieus: de beddenverkoper wil in plaats van een retailer een ‘keuzemerk’ worden, in plaats van fysiek naar ‘digital first’ evolueren. De strategie blijkt vruchten af te werpen.

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen30 november, 2023
    Kortingen bezorgen Jysk meer omzet, maar minder winst

    De Deense interieurketen JYSK wist zijn omzet over het afgelopen boekjaar 2022-2023 met 6,3% te doen groeien naar 38,5 miljard Deense kroon (5,2 miljard euro).

  • icon
    Wonen29 november, 2023
    Leen Bakker en Kwantum krijgen na amper een jaar weer nieuwe CEO

    Homefashion Group, het bedrijf boven Leen Bakker en Kwantum, stelt Linda Keijzer aan als CEO. Ze vervangt de - pas in februari aangestelde - Albert Voogd.

  • icon
    Mode28 november, 2023
    C&A plukt chief digital officer Wim Blaauw weg bij Ikea

    Wim Blaauw, de Chief Digital Officer van Ikea-moeder Ingka Group, trekt naar C&A. Hij moet er “vaart zetten” achter de digitale transformatie van de moderetailer.

Meest gelezen
  • icon
    Food17 november, 2023
    Jumbo laat laagsteprijsgarantie los
  • icon
    Food17 november, 2023
    Dreigt faillissement ook voor Makro Nederland?
  • icon
    Vrije tijd15 november, 2023
    Fressnapf wordt Nederlandse nummer twee na overname Jumper
  • icon
    Wonen16 november, 2023
    Leen Bakker en Kwantum diep in de rode cijfers
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN