Mode

Grote kledingmerken sturen kat naar jaarlijkse industrietop in Bangladesh
  • Gepubliceerd in Mode

Vijf grote kledingbedrijven hebben besloten om niet deel te nemen aan de jaarlijkse bijeenkomst van de textielindustrie in Bangladesh. Ze doen dat uit protest tegen de slechte werkomstandigheden in het land en de onderdrukking van de vakbonden.

C&A schrapt 70 banen op hoofdkantoor in Vilvoorde
  • Gepubliceerd in Mode

Kledingketen C&A schrapt 70 banen op het Belgische en Europese hoofdkantoor in Vilvoorde. Momenteel zijn daar 570 werknemers aan de slag. Ook in Düsseldorf verdwijnen 160 jobs.

Esprit maakt weer winst in eerste helft boekjaar
  • Gepubliceerd in Mode

Modeketen Esprit heeft in de eerste helft van het boekjaar 2016/17 opnieuw winst gemaakt, na fors verlies een jaar eerder. De positieve cijfers zijn te danken aan het sluiten van onrendabele winkels en het beperken van het aantal kortingen.

Suit Supply wil niet te snel groeien
  • Gepubliceerd in Mode

Modeketen Suit Supply blijft gestaag uitbreiden, maar CEO Fokke de Jong wil dat vooral niet te snel doen. Hij wil bij die expansie vooral de personeelstraining en de service niet uit het oog verliezen.

Supertrash gered van faillissement
  • Gepubliceerd in Mode

Een groep investeerders heeft enkele miljoen geïnvesteerd in het bedrijf van ontwerpster Olcay Gulsen. Ze is vooral bekend van het merk Supertrash, maar was sinds kort in financiële problemen gekomen.

Primark opnieuw in nauwe schoentjes
  • Gepubliceerd in Mode

Er zijn weer problemen opgedoken rond het personeelsbeleid bij de Ierse modeketen Primark. Zo zijn er in Nederland heel wat klachten bij het personeel, dat zich onrespectvol behandeld voelt, terwijl in Frankrijk een roep voor hogere lonen weerklinkt.

Canadese Dsquared2 opent twee winkels in Nederland
  • Gepubliceerd in Mode

Het Canadese duo modeontwerpers Dsquared2 heeft in één klap twee winkels geopend in Nederland. De primeur is voor Amsterdam en Rotterdam.

The Sting lijdt nog steeds verlies, Costes biedt hulp
  • Gepubliceerd in Mode

Uit de jaarrekeningen van modegroep The Sting blijkt dat de gelijknamige winkelketen in 2015 nog steeds verlies leed, al was dat al een stuk minder dan een jaar eerder. De nieuwe zusterketen Costes heeft wel een goed 2015 achter de rug.

Textielsector Bangladesh alweer in opspraak
  • Gepubliceerd in Mode

Vandaag wordt wereldwijd ‑ ook in Brussel en Den Haag ‑ geprotesteerd tegen de harde repressie waarmee de overheid van Bangladesh de recente arbeidsonlusten in dat land neerslaat. Ook grote internationale kledingketens voeren de druk op.

Annemarie Uleman nieuwe algemeen directeur bij Men at Work
  • Gepubliceerd in Mode

Kledingketen Men at Work heeft Annemarie Uleman aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Ze gaat op 1 april van start in haar nieuwe functie, waarbij ze Mark Hommelberg opvolgt.

H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval
  • Gepubliceerd in Mode

Het Zweedse H&M heeft ‘Conscious Exclusive’ gelanceerd: een duurzame high-end kledinglijn waarvan de kleding bestaat uit Bionic, een stof die wordt gemaakt van afval dat op het strand is aangespoeld.

Omzetrecord voor Hermès in 2016
  • Gepubliceerd in Mode

Het Franse luxemerk Hermès heeft in 2016 een omzetrecord gehaald: ten opzichte van een jaar eerder steeg de omzet met 7,5% naar 5,2 miljard euro. Die stijging was te danken aan groei in alle markten.

Schuld Perry Sport loopt op tot 166 miljoen euro
  • Gepubliceerd in Mode

De bijna 1.100 schuldeisers van de failliete ketens Perry Sport en Aktiesport hebben samen liefst 166 miljoen euro tegoed, maar de kans is bijzonder klein dat ze daar ook maar een euro van te zien krijgen.

Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept
  • Gepubliceerd in Mode

Abercrombie & Fitch heeft deze week voor het eerst in vijftien jaar een nieuw winkelconcept gelanceerd. Dat focust op de klantervaring en laat een aantal typische aspecten achterwege, zoals het overmatig gebruik van parfum in de winkel.

Euretco lanceert The Athlete’s Foot in België
  • Gepubliceerd in Mode

De internationale sneakerketen The Athlete’s Foot komt met hoge ambities naar België. Euretco lanceert het concept als masterfranchisenemer en is volop in gesprek met kandidaat-ondernemers. 

Online-modeoorlog vindt achter de schermen plaats
  • Gepubliceerd in Mode

De Nederlandse modesector heeft een tevredenstellend jaar achter de rug, met een bescheiden omzetgroei van 2%. De groei komt voornamelijk uit online verkopen. Opmerkelijk is dat de strijd om de onlineconsument in de backoffice wordt gestreden.

Lingeriemerk Dita Von Teese maakt comeback
  • Gepubliceerd in Mode

Het Australische AB Enterprises heeft het lingeriemerk van Dita Von Teese nieuw leven ingeblazen. Dat verdween vorig jaar, nadat de producent en verdeler het faillissement aanvroegen.

Google en H&M maken samen jurk op basis van persoonlijke data
  • Gepubliceerd in Mode

Google werkt samen met  H&M-dochter Ivyrevel aan een app die persoonlijke data van de gebruiker verzamelt. Op basis van die data zal Ivyrevel dan een jurk ontwerpen die de gebruiker kan kopen.

Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting
  • Gepubliceerd in Mode

De Nederlandse modegroep The Sting lanceert nog dit jaar een nieuwe winkelformule: Distrikt Nørrebro. Daarnaast wordt winkelketen Costes uitgebreid met winkels voor mannen.

Back to top