Mode

Foot Locker kent kleine omzetstijging bij start van boekjaar
  • Gepubliceerd in Mode

Schoenenketen Foot Locker heeft in het eerste kwartaal van 2017 een kleine omzetstijging gekend van 0,7%, naar 2 miljard dollar (1,8 miljard euro). De nettowinst daalde wel ten opzichte van een jaar eerder, van 191 naar 180 miljoen dollar (160 miljoen euro).

Uniqlo maakt fast fashion nog sneller
  • Gepubliceerd in Mode

Het Japanse Fast Retailing, moederbedrijf van modeketen Uniqlo, heeft zijn productieproces drastisch weten te versnellen. Voortaan zal het nog maar dertien dagen duren om een nieuw product vanop de ontwerptafel tot in de winkels te krijgen.

13 winkels McGregor en Gaastra gered
  • Gepubliceerd in Mode

Twee kopers nemen samen dertien Belgische winkels over van modeketens McGregor en Gaastra, die eerder dit jaar in de problemen geraakten. Voor tien andere winkels is er nog geen oplossing. 

Patrick Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren
  • Gepubliceerd in Mode

Modemerk Ralph Lauren heeft Patrick Louvet aangeduid als de nieuwe CEO. Hij volgt Stefan Larsson op, die in februari onverwacht het bedrijf verliet omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren.

Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort
  • Gepubliceerd in Mode

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Winkels Noppies in nieuw kleedje
  • Gepubliceerd in Mode

Noppies, de modeketen voor zwangere vrouwen en baby’s, gaat al zijn winkels in een nieuw jasje steken vanwege het tienjarig bestaan van de keten. De eerste winkel die het nieuwe concept mag ontvangen, is die in Rotterdam.

Urban Outfitters haalt weer de verwachtingen niet
  • Gepubliceerd in Mode

Modebedrijf Urban Outfitters heeft in het eerste kwartaal van 2017 niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Binnen het moederbedrijf van ketens Anthropologie, Free People en Urban Outfiters daalde de vergelijkbare omzet dan ook opnieuw.

Stella McCartney versterkt retailstrategie
  • Gepubliceerd in Mode

Modelabel Stella McCartney heeft in Parijs een nieuw winkelconcept voorgesteld, dat inzet op duurzaamheid. Het merk wil deze zomer nog bijkomende winkels openen in Firenze, Los Angeles en New York.

FNG gaat nieuwe obligaties uitgeven
  • Gepubliceerd in Mode

Modegroep FNG heeft Belfius onder de arm genomen voor de uitgifte van nieuwe obligaties, die enkele tientallen miljoenen moeten opleveren. Dat geld wil FNG onder andere gebruiken om het nieuwe concept van Brantano sneller uit te rollen.

Costes opent eerste Belgische winkel in Antwerpen
  • Gepubliceerd in Mode

Modeketen Costes steekt op 19 mei voor het eerst de landsgrenzen over. Het zusje van het Nederlandse The Sting opent dan in Antwerpen haar eerste Belgische winkel, meteen de grootste vestiging van de keten.

FNG neemt winkelketen Concept Fashion over
  • Gepubliceerd in Mode

Modegroep FNG heeft zijn arsenaal winkelketens nog maar eens uitgebreid met de overname van de Belgische modeketen Concept Fashion. Die heeft vijftien baanwinkels, die vooral in Oost- en West-Vlaanderen te vinden zijn.

Moderetail snuffelt aan circulaire fashion
  • Gepubliceerd in Mode

Moderetailers werken in toenemende mate met circulaire modellen, zoals recycling of leaseconcepten. Het zal nog wel even duren voordat circulair mainstream wordt: er moeten nog technologische en economische hordes genomen worden.

Abercrombie & Fitch bekijkt mogelijkheden rond verkoop
  • Gepubliceerd in Mode

Het Amerikaanse kledingmerk Abercrombie & Fitch bekijkt samen met een investeringsbank verschillende opties rond een verkoop van het modebedrijf. Dat wil echter nog niet zeggen dat er zeker een verkoop komt.

Zalando overschrijdt kaap 20 miljoen actieve klanten
  • Gepubliceerd in Mode

Zalando heeft aan het eind van het eerste trimester de kaap van twintig miljoen actieve klanten overschreden. Samen zorgden ze ervoor dat de omzet van de online modeketen uitkwam op 980,2 miljoen euro, bijna een kwart meer dan vorig jaar.

Etrias neemt De Schoenenfabriek over
  • Gepubliceerd in Mode

Webwinkelgroep Etrias Lifestyle Stores neemt deschoenenfabriek.nl over. De schoenenverkoper, die in maart failliet werd verklaard, krijgt daarmee een doorstart.

Hoe C&A werkt aan een duurzame mode-industrie
  • Gepubliceerd in Mode

De introductie van goedkope en 100% duurzame T-shirts is voor C&A slechts een eerste stap: de retailer roept collega-winkelketens en producenten op om samen te werken aan een verantwoorde modesector. 

Inditex bouwt nieuw distributiecentrum in Lelystad
  • Gepubliceerd in Mode

Inditex gaat in Lelystad een nieuw distributiecentrum bouwen. De groep achter onder meer Zara en Bershka neemt daartoe in eerste instantie een kavel van 35 hectare af op Lelystad Airport Business Park.

Keuze voor luxe doet omzet De Bijenkof stijgen
  • Gepubliceerd in Mode

De keuze voor luxe en exclusieve merken heeft de Bijenkorf geen windeieren gelegd: het voorbije jaar steeg de omzet op vergelijkbare basis met 4%, de winst ging zelfs 39% hoger. Ook debijenkorf.be legde mooie cijfers voor.

Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler
  • Gepubliceerd in Mode

Het Italiaanse modemerk Moncler heeft in het eerste kwartaal van 2017 een mooie groei behaald. Vooral de retailverkoop van Moncler maakte een sprong voorwaarts, met name in Europa. De groep baat wereldwijd 191 eigen winkels uit.

Back to top