Mode | RetailDetail

Mode

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)
  • Gepubliceerd in Mode

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde
  • Gepubliceerd in Mode

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen
  • Gepubliceerd in Mode

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen
  • Gepubliceerd in Mode

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep
  • Gepubliceerd in Mode

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform
  • Gepubliceerd in Mode

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden. 

Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense
  • Gepubliceerd in Mode

Polyvore, een bekend Amerikaans socialemedianetwerk en inspiratieplatform voor mode, is meteen na de overname door e-commercegroep Ssense stopgezet. Tot verontwaardiging van de gebruikers, die meteen een petitie opstartten.

Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje
  • Gepubliceerd in Mode

Het Nederlandse jeansmerk Garcia Jeans breidt uit in Spanje. In juli opent de eerste Spaanse franchisewinkel van het merk in Bilbao, terwijl het recent ook twee nieuwe eigen vestigingen opende. 

YogaClub lanceert zijn yogakleding in Europa
  • Gepubliceerd in Mode

YogaClub exporteert zijn abonnementformule voor activewear-kleding buiten Amerika. De missie van het merk is een gezonde en actieve levensstijl promoten met zorgvuldig samengestelde fitnesskleding van topmerken, verkocht aan halve prijs. 

"Uitbuiting in textielindustrie blijft harde realiteit"
  • Gepubliceerd in Mode

Nog geen drie eurocent, zoveel verdienen Pakistaanse thuisnaaisters voor een kledingstuk waaraan uren werk is. Ondanks wereldwijde ‘Schone en Eerlijke Kleding'-campagnes blijven wantoestanden de textielindustrie kleuren, zo schrijft De Standaard.

Comme des Garçons lanceert nieuw merk online
  • Gepubliceerd in Mode

Het gaat Comme des Garçons duidelijk voor de wind: niet alleen dikte het modelabel van Rei Kawakubo zijn winst vorig jaar aan met 30 procent, ook een nieuw merk zit in de pijplijn. Dat lanceert CdG in juli online, later ook in zes nieuwe winkels wereldwijd.

Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti
  • Gepubliceerd in Mode

Het Franse modehuis Berluti, onderdeel van luxeconcern LVMH, heeft de Belg Kris Van Assche aangeduid als de nieuwe creatief directeur. Hij volgt in die functie Haider Ackermann op, die het modemerk verlaat.

Ecco opent derde premium store in Rotterdam
  • Gepubliceerd in Mode

Het Deense schoenen- en tassenlabel Ecco opent vandaag een derde premium store in Nederland. Als locatie voor de nieuwe winkel werd gekozen voor een druk bezocht winkelcentrum in Rotterdam.

Jeansketen Lake Side doet definitief de boeken toe
  • Gepubliceerd in Mode

Lake Side, dat eind februari het faillissement moest aankondigen, krijgt geen doorstart. De Nederlandse jeansketen kampte al langer met slechte resultaten en vindt ook nu niet de middelen of overnemers om het tij te keren, bevestigt de curator.

VanHaren heeft grote plannen voor België
  • Gepubliceerd in Mode

Schoenketen vanHaren wil de komende jaren flink inzetten op expansie in België. Daar opende het in 2017 de eerste vijf winkels en moeten er dit jaar nog eens elf bijkomen. Ook Wallonië staat op het programma.

Thuismarkt drukt resultaten Nike
  • Gepubliceerd in Mode

Het Amerikaanse sportmerk Nike heeft in het derde kwartaal een omzetstijging gekend van 7%, maar het moest daarbij wel toekijken hoe de resultaten in de Verenigde Staten terugvielen ten opzichte van een jaar eerder.

Winkels Supertrash blijven voorlopig open
  • Gepubliceerd in Mode

De winkels van het failliete Supertrash blijven open, terwijl de curator op zoek gaat naar geïnteresseerde partijen die werk willen maken van een doorstart. Supertrash heeft twaalf winkels in België en Nederland.

H&M opent webshop op Tmall
  • Gepubliceerd in Mode

Het Zweedse H&M heeft er een moeilijk jaar opzitten, waarbij het de omzet zag dalen. Daarbij werd een nieuwe strategie naar voren gebracht, met meer focus op e-commerce. Een eerste stap binnen die strategie is een webshop op het Chinese Tmall.

Guess krikt omzet op, maar maakt verlies
  • Gepubliceerd in Mode

Modebedrijf Guess is er in geslaagd om in 2017 de omzet op te krikken, maar het leed wel een verlies van net geen 8 miljoen dollar. Een jaar eerder werd er nog bijna 25 miljoen dollar winst gemaakt.