Apple verandert naam van Apple Stores

Apple verandert naam van Apple Stores

Apple verandert naam van Apple Stores
http://www.shutterstock.com/pic-96940379/stock-photo-new-york-jan-10-apple-store-on-fifth-avenue-on-january-10-2011-in-new-york-city-usa-the-store-in-it-self-is-all-underground-except-for-the-32-foot-glass-cube-right-in-front-of-f-the.html?src=Xinaerrh_hej3wtFE52iOA-1-4

Het Amerikaanse technologiebedrijf Apple heeft besloten om de naam van zijn Apple Stores te veranderen. Het heeft het daarbij niet moeilijk gemaakt, want het heeft besloten om gewoon 'Store' te laten vallen.

Meer dan enkel een winkel

De winkels van het bedrijf heten dus voortaan gewoon Apple. Apple heeft de verandering zonder veel poeha doorgevoerd. Op de website van het bedrijf is wel al alles aangepast en wordt er niet meer gesproken over Apple Store Brussels, maar gewoon over Apple Brussels.

 

Ook de werknemers van Apple zijn al op de hoogte gebracht dat de naam Store in de nabije toekomst volledig zal verdwijnen, zowel in de fysieke winkels als online. Apple sprak daarbij van een langzame overgang, die eerst zou beginnen met de nieuwe winkels, maar online zijn de aanpassingen dus vrijwel overal meteen doorgevoerd.

 

Het verdwijnen van Store duidt er op dat Apple verder gaat met zijn poging om van de winkels meer te maken dan een plek waar het producten van het eigen merk verkoopt. Het wil van de winkels een plek maken waar de gemeenschap rond het merk kan samenkomen. In het nieuwe concept dat onlangs werd gelanceerd is dan ook ruimte voorzien evenementen en optredens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.