Eerste Nederlandse Amazon Prime Day op 16 en 17 juli | RetailDetail

Eerste Nederlandse Amazon Prime Day op 16 en 17 juli

Eerste Nederlandse Amazon Prime Day op 16 en 17 juli
Foto: Amazon

Amazon organiseert zijn jaarlijkse Prime Day, met aanbiedingen voor Prime-leden, voor het eerst in Nederland. Anderhalve dag lang krijgen klanten toegang tot exclusieve kortingen en nieuwe productlanceringen.

 

Anderhalve dag acties en deals

“Prime-leden hebben anderhalve dag, dus 36 uur, toegang tot onze beste deals, met keuze uit meer dan één miljoen wereldwijde aanbiedingen,” aldus consumentendirecteur Jeff Wilke. Op 16 en 17 juli kunnen ook Nederlandse klanten voor de eerste keer via Amazon.nl deelnemen. Van 16 juli 12u tot 17 juli middernacht kunnen leden naast de deals ook exclusieve ‘Prime Day Launches’ bestellen van honderden merken wereldwijd, laat Wilke nog weten.

 

Verschillende deelnemende merken presenteren tijdens het evenement immers nieuwe artikelen, exclusieve content en ‘special edition’-producten die een beperkte tijd beschikbaar zijn. Dit jaar zijn in Nederland zo onder andere Samsung-apparaten, Fitbit-fitnesstrackers en lingerie van Sylvie Meis te krijgen.

 

Kortingen al vanaf nu

In de aanloop naar Prime Day treffen leden ook al elke dag diverse exclusieve aanbiedingen en kortingen aan in de Nederlandse webshop van Amazon, te beginnen vanaf 3 juli. Op die eerste actiedag schuift Amazon overigens meteen de eigen huismerkproducten naar voren: shoppers krijgen tot 20% korting op items van AmazonBasics

 

Amazon Prime Day duurt dit jaar zes uur langer dan vorige editie en de onlineretailer voorziet naar eigen zeggen 50% meer Spotlight Deals op de populairste producten. De retailreus benadrukt verder dat het ook mogelijk is om bij kleine en middelgrote leveranciers te kopen op Prime Day: vorig jaar werden wereldwijd meer dan 40 miljoen artikelen van kleinere bedrijven besteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.