Hudson’s Bay en La Place beginnen mogelijk in De Planeet in Utrecht | RetailDetail

Hudson’s Bay en La Place beginnen mogelijk in De Planeet in Utrecht

 Hudson’s Bay en La Place beginnen mogelijk in De Planeet in Utrecht

Hudson’s Bay en La Place gaan mogelijk beginnen in winkelcentrum De Planeet in Utrecht. Dat winkelcentrum wordt binnenkort verbouwd en gerenoveerd, waarna de Canadese retailer zich wil vestigen op de benedenverdieping, met daarboven een La Place-restaurant.

Onderdeel expansieplannen

In het pand van vijf verdiepingen, ook wel the Blue Building genoemd, was vroeger eerst warenhuis Galeries Modernes en later Kwantum gevestigd. De komst van een warenhuis van Hudson’s Bay is vooralsnog onbevestigd, maar zou kunnen passen in de Europese expansieplannen van de keten.

 

Hudson’s Bay was enige tijd in de running voor de overname van de V&D-warenhuizen. Het concern wil volgend jaar in ons land rond zestig winkels openen van warenhuisformule Galerie Inno en luxe oncept Saks Fifth Avenue Off 5th. Een samenwerking met de horeca-activiteiten van Jumbo-formule La Place is hierbij een aantrekkelijk perspectief.  In Duitsland heeft de onderneming inmiddels vaste voet aan de grond gekregen; vorig najaar kocht Hudson’s Bay hier de 137 Duitse Kaufhof-warenhuizen en zo’n 16 warenhuizen van Inno in Belgie van de Metro Group.

 

In winkelcentrum De Planeet zijn momenteel onder meer een Blokker, Kruidvat, Intertoys en een Albert Heijn To Go gevestigd. Of deze formules na de renovatie opnieuw een plek in het winkelcentrum krijgen is nog niet duidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.