Hudson's Bay start zoektocht naar duizenden werknemers | RetailDetail

Hudson's Bay start zoektocht naar duizenden werknemers

Hudson's Bay start zoektocht naar duizenden werknemers
© Shutterstock

De Canadese warenhuisketen Hudson's Bay schakelt een versnelling hoger in haar Nederlandse expansieplannen. Vandaag start immers de aanwervingsprocedure om liefst 1.800 nieuwe werknemers te vinden, nog eens 700 plaatsen worden later opgevuld.

Opleiding start in juli

In het derde kwartaal van 2017 wil Hudson's Bay zijn eerste tien Nederlandse warenhuizen openen, en daarvoor is een klein leger aan werknemers nodig. De tien warenhuizen zijn gemiddeld goed voor zowat 200 jobs, die vanaf 1 juli opgeleid zullen worden in de Hudson's Bay Academy. Het gaat dan om o.a. winkelmanagers, begroeters en verkoopsspecialisten voor de vestigingen in Almere, Amsterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle.

 

De lat ligt hoog voor de Canadezen: voor wat ze zelf de "grootste retailstart-up ooit" noemen zoeken ze medewerkers die de klanten tegelijk beleving moeten bieden en hen laten ontspannen, en die willen mee bouwen aan "het warenhuis van de toekomst". De selectie begint logischerwijs met de aanmelding en gaat verder met een video-interview. Daarna volgt nog een telefoongesprek, en pas dan weten de kandidaten of ze aan de opleiding bij de Academy mogen beginnen.

 

Na deze eerste golf zouden overigens nog eens 700 nieuwe medewerkers nodig zijn voor de tweede stap van Hudson's Bays expansie in Nederland: dan gaat het om warenhuizen in Amersfoort, Amstelveen, Enschede, Haarlem en Utrecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.