Keymusic neemt I4-Muzique over | RetailDetail

Keymusic neemt I4-Muzique over

Keymusic neemt I4-Muzique over

De Belgische keten van muziekwinkels Keymusic heeft sectorgenoot I4-Muzique overgenomen. De winkel van I4-Muzique in Eindhoven verhuist daarbij van de Hoogstraat naar een pand van Keymusic aan de Bothastraat.

Onderscheiden van de concurrentie

Het was net in dat nieuwe pand da  I4-Muzique zijn start kende, als shop-in-shop bij het toenmalige Conijn Muziek en het latere Feedback. Nu wordt het dus een volwaardig onderdeel van Keymusic. Beide webshops blijven naast elkaar bestaan en het assortiment van Keymusic zal stap voor stap geïntegreerd worden bij dat van I4-Muzique.

 

“Het is al een tijd duidelijk dat de grotere spelers en de speciaalzaken de meeste kansen hebben in de toekomst. Het samenbrengen van beide businessmodellen geeft ons project een unieke kans om ons te onderscheiden van de competitie.  I4 zal onze Keymusic studioafdelingen een boost geven met hun diepgaande kennis. Harold van Kinderen, oprichter van I4, zal dan ook de leiding nemen over alle studio afdelingen van de groep in de toekomst”, zegt Francky Dedeyne, CEO van Keymusic.

 

Keymusic nam eerder ook al de Nederlandse keten Feedback over en werd zo al een van de grootste muziekretailers in de Benelux. Momenteel heeft het bedrijf achttien fysieke winkels in de Benelux, waar het een uitgebreid assortiment aan muziekinstrumenten en randapparatuur verkoopt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.