Komst van Decathlon naar Roermond uitgesteld | RetailDetail

Komst van Decathlon naar Roermond uitgesteld

Komst van Decathlon naar Roermond uitgesteld
Decathlon

De Franse sportketen Decathlon heeft besloten om de opening van zijn nieuwe winkel in Roermond uit te stellen. De komst van die winkel werd twee jaar geleden al aangekondigd, maar kan sindsdien al op heel wat protest van lokale ondernemers rekenen.

Groei leegstand

Die ondernemers hadden dan ook een proces aangespannen om de vergunning te laten vernietigen, maar ze kregen vorige week te horen dat hun bezwaren tegen de komst van Decathlon ongegrond waren.

 

De ondernemers vrezen dat de komst van Decathlon zal leiden tot leegstand elders in de stad, omdat er al voldoende sportwinkels aanwezig zijn. De rechter aanvaardde dat de sportwinkels te maken zullen hebben met dalende omzetten, maar dat die niet van die orde zijn  dat de leegstand een onaanvaardbare toename zou kennen.

 

Opening niet meer dit jaar

Ondanks de overwinning is Decathlon nog niet van plan om het licht op groen te zetten voor de start van de bouw voor de nieuwe vestiging. Het vreest immers dat er mogelijk nog gerechtelijke stappen zullen worden ondernomen.

 

"We wachten eerst af totdat alle procedures helemaal afgerond zijn. De bezwaarmakers kunnen namelijk nog in hoger beroep gaan”, zegt expansiemanager Nick van der Sanden van Decathlon. Hij is er wel rotsvast van overtuigd dat de winkel in de nabije toekomst zijn deuren zal openen. Oorspronkelijk was die opening voor dit jaar gepland, maar dat gaat niet meer lukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.