RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nederlandse ontwikkelaar slimme prijzensoftware krijgt miljoeneninvestering

icon
Algemeen5 oktober, 2017

Omnia Retail, het Nederlandse bedrijf dat software ontwikkelde om snel online prijsaanpassingen door te voeren, krijgt van het Amsterdamse groeikapitaalfonds Connected Capital een miljoeneninvestering.

Meer dan half miljard vergelijkingen

De software die Omnia Retail ontwikkelde, wordt momenteel al gebruikt door een tachtigtal retailers (denk aan bol.com, Blokker en Decathlon). De software analyseert dagelijks meer dan een half miljard prijzen en voert vervolgens tot zeven miljoen prijsaanpassingen door. Nu beginnen ook steeds meer grote buitenlandse bedrijven aan de deur te kloppen. Met de investering wordt het aantal werknemers opgekrikt, om zo te kunnen voldoen aan de grotere vraag.

 

“Ze zijn de meest geavanceerde speler in Europa”, zegt Olaf te Spenke van Connected Capital aan het FD. “We hebben daar veel onderzoek naar gedaan. Wij verwachten een sterk groeiende vraag naar dit type software in Europa en daarbuiten.”

 

Op zoek naar marges

Het systeem van Omnia kijkt niet enkel naar de laagste prijzen, maar zoekt ook plaats waar de marges hoger kunnen zijn en bekijkt zelfs of het een goed idee is om meer te investeren in online reclame. Prijzen worden ook niet enkel aangepast op basis van de prijzen van de concurrentie: ook als de de voorraad bij concurrenten opraakt, als het product meer bekeken wordt of als het weer verandert, kan dat leiden tot prijswijzigingen.

 

Volgens de oprichters van Omnia wil hun software niet zeggen dat het voor de consument niet meer belangrijk is om te vergelijken. In sommige productgroepen kan het prijsverschil immers nog steeds oplopen van 15 tot 20%.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    Ook Antwerpse Grand Bazar verdwijnt als winkelcentrum

    Het Antwerpse winkelcentrum Grand Bazar gaat het voorbeeld van Gent Zuid volgen en verdwijnen: alleen aan de straatkant blijft nog ruimte voor retail. Het concept is voorbijgestreefd, zeggen de eigenaars.

  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    Europese merken rekenen op oude douaneregel om impact invoerheffingen te verlichten

    Europese merken zoeken creatieve oplossingen om de impact van de nieuwe Amerikaanse importheffingen te beperken. Daarbij komt een oude douaneregel in beeld, ook al brengt die de nodige uitdagingen en risico’s met zich mee.

  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama

    JD.com gaat zijn Nederlandse dochter Ochama hernoemen tot Joybuy. Met die nieuwe naam lijkt de Chinese e-commercereus zich klaar te maken voor zijn Europese offensief, eerst online en straks – met de overname van MediaMarkt-moeder Ceconomy – ook fysiek.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN