Nieuwe winkelformule pakt leegstand Drenthe aan | RetailDetail

Nieuwe winkelformule pakt leegstand Drenthe aan

Nieuwe winkelformule pakt leegstand Drenthe aan

In Hoogeveen is een nieuwe winkelformule gelanceerd die de leegstand in de provincie Drenthe moet tegengaan. De PIN-Shop is een tijdelijke winkel waar heel wat afgeprijsde producten te vinden zijn.

Amper kosten

PIN-Shop stelt zich op als een extra verkooppunt van de ondernemer waarmee wordt samengewerkt en is op die manier geen typische outletwinkel. Bovendien betaalt uitbater Mark Turksma zelf geen huur of arbeidskosten en hoeft hij geen producten in te kopen. Hij geeft wel studenten en werkzoekenden een plek om ervaring op te doen.

 

De ondernemer waarvan de producten worden verkocht, bepaalt zelf de prijs voor de producten die in de PIN-Shop komen te liggen. Daarop wordt een toeslag van 35% gerekend: “Daarvan gaat ongeveer een derde naar de pandeigenaar. De rest is voor ons om uit de kosten te blijven”, aldus Turksma. PIN-Shop heeft zelf niet de bedoeling om winst te maken.

 

De PIN-Shop in Hoogeveen neemt zijn intrek in het voormalige pand van het failliete Scheer en Foppen. De pandeigenaar zegt liever een betalende huurder gehad te hebben, maar is tevreden dat er iemand in het pand zit, wat het weer aantrekkelijker maakt voor potentiële huurders. “Als er een nieuwe huurder wordt gevonden, zijn wij er met een week uit. En dan gaan we weer op zoek naar een ander leeg pand”, stelt Turksma. De bedoeling is om in de regio ongeveer dertien verschillende vestigingen te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.