Omzet fonQ schiet met 35% omhoog | RetailDetail

Omzet fonQ schiet met 35% omhoog

Omzet fonQ schiet met 35% omhoog

De omzet van online warenhuis fonQ is vorig jaar met 35% gegroeid, net als in 2014, en kwam uit op 66 miljoen euro. FonQ verstuurde afgelopen jaar ruim negenhonderdduizend pakjes naar klanten, 30% meer dan in 2014.

Merk laden met TV-reclame en magazine

Het online warenhuis, gespecialiseerd in woon- en tuinaccessoires en cadeauartikelen, verlegde de focus een paar jaren geleden ‘van de rationele naar de emotionele transactie’. Om het merk te laden en de naamsbekendheid uit te breiden startte het bedrijf met TV-reclame en werd klantenmagazine Mooi Magazine gerestyled.

 

Mede hierdoor steeg de naamsbekendheid in Nederland naar 65%, tegen 22% voorheen. Radio en buitenreclame zijn een volgende stap in de crossmediale strategie van fonQ, maakte directeur Patric Kerssemakers bekend. Het webwarenhuis blijft zich ook verder richten op groei in samenwerking met zijn leveranciers en het uitbouwen van de organisatie. Ook buiten de grenzen draait het goed: inmiddels komt meer dan 10% van de omzet uit buitenlandse domeinen en dit jaar komt er nog meer nadruk op het genereren van buitenlandse omzetstromen.

 

FonQ groeit sinds enkele jaren harder dan de markt en dan wehkamp en Create2Fit, die eveneens onder de online retailgroep RFS Holland Holding vallen. Het webwarenhuis zou mede door die stevige marktgroei door moederbedrijf RFS te koop zijn gezet.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.