Picnic ziet ook rol als dienstverlener | RetailDetail

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

Picnic ziet ook rol als dienstverlener
Picnic

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

Niet enkel food

Dat idee komt uit de mond van CTO Daniel Gebler, die denkt dat dit een manier is om de eigen voertuigen in de toekomst nog beter te laten renderen. “Dan moet je niet per se denken aan food alleen, maar aan het hele e-commerce ecosysteem”, aldus Gebler volgens Twinkle.

 

Volgens Gebler is dat mogelijk, omdat Picnic nu al elke dag op plekken komt waar veel mensen wonen. “Vergelijk dat eens met een Coolblue of een wehkamp, waarvoor misschien een keer maand wordt aangebeld bij mensen. Daarnaast zijn er natuurlijk allerlei mogelijkheden om onze voertuigen te vullen op de weg terug van klanten. Nu rijden die min of meer leeg terug naar de hubs.”

 

De eerste pilootprojecten op dat vlak zijn al in gebruik genomen. Zo vervoert Picnic in Houten bibliotheekboeken, maar is het in de toekomst bijvoorbeeld ook mogelijk dat het retourzendingen van andere webshops zal vervoeren. Zo moeten de kosten voor de bezorging verder gedrukt worden, want dat is momenteel het grootste probleem voor de groei van online supermarkten.

 

Gebler sprak daarnaast ook over de internationale expansie van Picnic. Die moet er in de toekomst komen, maar het is nog niet duidelijk wanneer. “We zullen naar het buitenland gaan, dat zal niet eeuwig duren”, aldus Gebler.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.