Sterke groei online verkoop food | RetailDetail

Sterke groei online verkoop food

Sterke groei online verkoop food

In het vierde kwartaal van 2017 is de online voedingsverkoop volgens de Thuiswinkel Markt Monitor het sterkst gestegen. In de laatste drie maanden van het jaar groeide de omzet daar met de helft.

 

Online supermarkten

Ten opzichte van het vierde kwartaal van 2016 steeg de online omzet in de categorie Food/Nearfood met 52% en laat zo Health & Beauty (+46%) en Schoenen & Personal Lifestyle (+25%) achter zich. Telecom is met een daling van 2% het enige segment waar er geen sprake is van groei. De totale groei voor online bestedingen aan producten is in het vierde kwartaal 15%.

 

Thuiswinkel.org schrijft de groei binnen food toe aan de stijgende populariteit van de online supermarkten. Meer en meer consumenten kiezen er dan ook voor om hun dagelijkse boodschappen online te bestellen. De daling binnen telecom is mogelijk dan weer te wijten aan de verplichte BKR-registratie bij het afsluiten van telefoonabonnement met een toestel van 250 euro of meer inbegrepen.

 

De volledige Thuiswinkel Markt Monitor voor het vierde kwartaal en het volledige boekjaar 2017 wordt begin volgende maand gepubliceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.