Sterke groei online verkoop food | RetailDetail

Sterke groei online verkoop food

Sterke groei online verkoop food

In het vierde kwartaal van 2017 is de online voedingsverkoop volgens de Thuiswinkel Markt Monitor het sterkst gestegen. In de laatste drie maanden van het jaar groeide de omzet daar met de helft.

 

Online supermarkten

Ten opzichte van het vierde kwartaal van 2016 steeg de online omzet in de categorie Food/Nearfood met 52% en laat zo Health & Beauty (+46%) en Schoenen & Personal Lifestyle (+25%) achter zich. Telecom is met een daling van 2% het enige segment waar er geen sprake is van groei. De totale groei voor online bestedingen aan producten is in het vierde kwartaal 15%.

 

Thuiswinkel.org schrijft de groei binnen food toe aan de stijgende populariteit van de online supermarkten. Meer en meer consumenten kiezen er dan ook voor om hun dagelijkse boodschappen online te bestellen. De daling binnen telecom is mogelijk dan weer te wijten aan de verplichte BKR-registratie bij het afsluiten van telefoonabonnement met een toestel van 250 euro of meer inbegrepen.

 

De volledige Thuiswinkel Markt Monitor voor het vierde kwartaal en het volledige boekjaar 2017 wordt begin volgende maand gepubliceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.