Sterke groei online verkoop food | RetailDetail

Sterke groei online verkoop food

Sterke groei online verkoop food

In het vierde kwartaal van 2017 is de online voedingsverkoop volgens de Thuiswinkel Markt Monitor het sterkst gestegen. In de laatste drie maanden van het jaar groeide de omzet daar met de helft.

 

Online supermarkten

Ten opzichte van het vierde kwartaal van 2016 steeg de online omzet in de categorie Food/Nearfood met 52% en laat zo Health & Beauty (+46%) en Schoenen & Personal Lifestyle (+25%) achter zich. Telecom is met een daling van 2% het enige segment waar er geen sprake is van groei. De totale groei voor online bestedingen aan producten is in het vierde kwartaal 15%.

 

Thuiswinkel.org schrijft de groei binnen food toe aan de stijgende populariteit van de online supermarkten. Meer en meer consumenten kiezen er dan ook voor om hun dagelijkse boodschappen online te bestellen. De daling binnen telecom is mogelijk dan weer te wijten aan de verplichte BKR-registratie bij het afsluiten van telefoonabonnement met een toestel van 250 euro of meer inbegrepen.

 

De volledige Thuiswinkel Markt Monitor voor het vierde kwartaal en het volledige boekjaar 2017 wordt begin volgende maand gepubliceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Back to top