Hornbach verkoopt hele assortiment online | RetailDetail

Hornbach verkoopt hele assortiment online

Hornbach verkoopt hele assortiment online

De Duitse doe-het-zelfketen Hornbach heeft vrijwel zijn hele assortiment van 50.000 artikelen online geplaatst, waardoor het nu één van de grootste online bouwmarkten van Nederland is.

Binnen vier uur beschikbaar

Bovendien wordt het beschikbare assortiment elke week nog verder uitgebreid met enkele honderden nieuwe producten. Bestellingen die online geplaatst worden, kunnen vier uur later al afgehaald worden. “Klanten weten onze onlineshop goed te vinden, want diverse producten waren al te bestellen via hornbach.nl,” aldus marketingmanager Maarten Post. “Maar nu alles online besteld en bezorgd kan worden, hebben we een mooie mijlpaal bereikt. Klanten kunnen nu online net zo goed bij ons terecht als in de winkel.”

 

Het uitbreiden van het online aanbod is een belangrijke stap voor Hornbach, vooral aangezien de huizenmarkt opnieuw aantrekt en er dus weer meer vraag is naar doe-het-zelfproducten. “Innovatie draait bij ons om tijdsbesparing voor klussers. De drive-in die een aantal vestigingen hebben is hier een goed voorbeeld van: hier kan de klant zo binnenrijden om bestelde spullen in te laden. Alle services zijn overal en altijd online beschikbaar. De bezorgservice is uitgebreid getest en inmiddels hebben we drie verzendcentra door heel Nederland.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Alibaba neemt participatie in Turkse moderetailer

29/06/2018

Alibaba wordt de nieuwe strategische partner van Trendyol, een van de bekendste e-commercebedrijven in Turkije. De Chinese retailgroep versterkt daarmee zijn aanwezigheid in Europa.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Ahold Delhaize pompt miljoenen in Amerikaanse dochter

28/06/2018

Ahold Delhaize-dochter Giant Food Stores investeert 22 miljoen euro in de Amerikaanse staat Pennsylvania. Daar komt onder meer een nieuwe e-commercehub voor Peapod.