Hornbach versnelt bezorgen van pakketjes | RetailDetail

Hornbach versnelt bezorgen van pakketjes

 Hornbach versnelt bezorgen van pakketjes

Doe-het-zelfketen Hornbach gaat het mogelijk maken om online bestelde pakketjes sneller af te halen of te bezorgen: al vier uur na het bestellen zijn materialen voor klussen nu in de winkel beschikbaar of kunnen ze naar huis worden gestuurd.

Doelgroep uitbreiden

Hornbach mikt met de ruimere online bestelopties en sneller bezorgen op mensen als klussers, aannemers en zzp-ers met weinig tijd.

 

De keten bestaat in Nederland negentien jaar en telt momenteel elf vestigingen, maar heeft plannen om sterk te groeien in ons land. In het eerste kwartaal van volgend jaar opent een vestiging in Amsterdam Sloterdijk met een bouwmarkt, tuincentrum en drive-in. Halverwege volgend jaar is Den Haag aan de beurt, met een locatie van 15.000 m² aan de A13. Ook in Zwolle, Enschede en Almelo openen locaties. 

 

In Europa heeft Hornbach zo’n honderdvijftig filialen, waarvan ongeveer honderd in Duitsland. Het familiebedrijf bestaat ruim 139 jaar en werkt met meer dan 17.000 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.