Hornbach versnelt bezorgen van pakketjes | RetailDetail

Hornbach versnelt bezorgen van pakketjes

 Hornbach versnelt bezorgen van pakketjes

Doe-het-zelfketen Hornbach gaat het mogelijk maken om online bestelde pakketjes sneller af te halen of te bezorgen: al vier uur na het bestellen zijn materialen voor klussen nu in de winkel beschikbaar of kunnen ze naar huis worden gestuurd.

Doelgroep uitbreiden

Hornbach mikt met de ruimere online bestelopties en sneller bezorgen op mensen als klussers, aannemers en zzp-ers met weinig tijd.

 

De keten bestaat in Nederland negentien jaar en telt momenteel elf vestigingen, maar heeft plannen om sterk te groeien in ons land. In het eerste kwartaal van volgend jaar opent een vestiging in Amsterdam Sloterdijk met een bouwmarkt, tuincentrum en drive-in. Halverwege volgend jaar is Den Haag aan de beurt, met een locatie van 15.000 m² aan de A13. Ook in Zwolle, Enschede en Almelo openen locaties. 

 

In Europa heeft Hornbach zo’n honderdvijftig filialen, waarvan ongeveer honderd in Duitsland. Het familiebedrijf bestaat ruim 139 jaar en werkt met meer dan 17.000 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amper 2% Amazon Alexa-gebruikers kocht al via voice

07/08/2018

Slechts 2% van alle Amazon Echo-eigenaars in de VS kocht al iets via de slimme speakers. Velen probeerden het al wel, maar haakten onderweg af. Is de technologie waardeloos of nog niet klaar?

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld. 

Frank van Oers gaat Intergamma voorzitten

27/07/2018

Frank van Oers is benoemd tot voorzitter van de raad van commissarissen van de nieuwe Intergamma-organisatie. Die wil de positionering van de winkelketens Gamma en Karwei versterken en de onlineactiviteiten uitbouwen.

Enorme winststijging Amazon doet 'teleurstellende' omzet vergeten

27/07/2018

De Amerikaanse webreus Amazon heeft in het tweede kwartaal van zijn lopende boekjaar een recordwinst van 2,5 miljard dollar opgetekend, vooral dankzij de afdelingen cloud en reclame. Dat de omzet de verwachtingen niet inloste, kon het feestje niet drukken.

Voeding snelst groeiende categorie voor Amazon

25/07/2018

Voeding en dranken zijn voor Amazon in de Verenigde Staten de snelst groeiende categorie: een derde van alle online bestelde boodschappen zijn voor de retailgigant. Toch blijft de categorie erg klein, ook op de Amerikaanse thuismarkt. 

Coolblue is er voortaan ook in het Engels

25/07/2018

Elektronicaretailer Coolblue lanceert zijn website en app nu ook in het Engels. Het zegt daarmee Engelstalige klanten in de Benelux beter te willen bedienen. Van een stap richting buitenland is (nog) geen sprake, klinkt het.