Karwei opent derde bouwmarkt nieuwe stijl | RetailDetail

Karwei opent derde bouwmarkt nieuwe stijl

 Karwei opent derde bouwmarkt nieuwe stijl

Karwei heeft in de Daniël Goedkoopstraat in Amsterdam een winkel volgens zijn nieuwe concept geopend, als derde bouwmarkt na vestigingen in Uden en Goirle.

Accent op woondecoratie

De nieuwe vestiging in Overamstel brengt op 4000 m² een groot assortiment aan vloeren, designverlichting, raam- en wanddecoratie en accessoires. Het accent ligt op woningdecoratie: de bouwmarkt speelt hiermee in op de toenemende vraag van consumenten om zo veel mogelijk op één plek te kunnen aanschaffen, waaronder vrouwelijke klussers die voor visgraatparket, designlampen en luxe gordijnen niet meer naar woninginrichters hoeven en de inrichting direct in de winkel kunnen matchen.

 

“We testen de nieuwe stijl op verschillende winkelvloeroppervlakten en op verschillende locaties door geheel Nederland, zodat we zeker weten dat die overal goed werkt. Uden presteert boven verwachting: we zien dat de winkel naast het bestaande publiek nu al meer jongeren en vrouwen trekt. We zijn dan ook benieuwd of het winkelconcept in Goirle en Amsterdam net zo goed gaat bevallen”, aldus marketingmanager Laurens Miedema.

 

Derde winkel nieuwe stijl

Karwei startte begin maart in Goirle met haar tweede bouwmarkt nieuwe stijl, nadat de testwinkel in Uden positieve resultaten had uitgelokt.

 

Karwei is met bijna honderdveertig vestigingen een van de grootste bouwmarkten in Nederland. Met een omzet van 1,7 miljard euro staat moederbedrijf Intergamma in de top-3 van Nederlandse non-foodretailbedrijven en is het marktleider op de doe-het-zelfmarkt in de Benelux. De winkelomzet van Intergamma groeide vorig jaar met 3%, onder andere dankzij een aantrekkende huizenmarkt en uitbreiding van online activiteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam

29/05/2018

De Duitse keten van concept stores Kauf Dich Glücklich opent haar eerste niet-Duitstalige winkel in Amsterdam. Shoppers vinden er een mix van interieurdesign, cosmetica en mode in Scandinavische stijl. Antwerpen volgt.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.