Dressesonly breidt uit naar het buitenland. | RetailDetail

Dressesonly breidt uit naar het buitenland.

De Nederlandse online modewinkel Dressesonly breidt uit naar het buitenland. Daartoe is de bestaande website in het Engels vertaald. De site levert de jurkjes nu aan 29 landen. Aan het eind van het jaar hoopt het bedrijf al 10 tot 15 procent van zijn omzet uit het buitenland te halen.

 

Dressesonly wilde al langer actief worden in het buitenland en opende al eerder een site die volledig is gericht op klanten in België. Eind vorig jaar kon het domein Dressesonly.com worden overgenomen van een Amerikaans bedrijf, waardoor de zaak in een stroomversnelling kwam. ‘Er is nog een aantal dingen die vertaald moet worden, dus een officiële lancering is dit nog niet. We zijn al wel begonnen met linkbuilding’, zegt oprichter Miriam Swaans tegen Twinkle.


De keuze van het aantal landen is vooral beperkt door de mogelijkheden en tarieven van verzendpartner TNT Post. Swaans hoopt vooral ook op Nederlanders in het buitenland als klant. Het is pas het begin van de internationale operatie. In de toekomst volgen mogelijk specifieke landenportals. ' In landen waar we veel mogelijkheden zien, met name Duitsland, Denemarken en Frankrijk, gaan we wel online-marketing bedrijven. Ook voegen we merken toe aan ons portfolio, die in die landen populair zijn.' 

De Nederlandse online modewinkel Dressesonly breidt uit naar het buitenland. Daartoe is de bestaande website in het Engels vertaald. De site levert de jurkjes nu aan 29 landen. Aan het eind van het jaar hoopt het bedrijf al 10 tot 15 procent van zijn omzet uit het buitenland te halen.

 

Dressesonly wilde al langer actief worden in het buitenland en opende al eerder een site die volledig is gericht op klanten in België. Eind vorig jaar kon het domein Dressesonly.com worden overgenomen van een Amerikaans bedrijf, waardoor de zaak in een stroomversnelling kwam. ‘Er is nog een aantal dingen die vertaald moet worden, dus een officiële lancering is dit nog niet. We zijn al wel begonnen met linkbuilding’, zegt oprichter Miriam Swaans tegen Twinkle.


De keuze van het aantal landen is vooral beperkt door de mogelijkheden en tarieven van verzendpartner TNT Post. Swaans hoopt vooral ook op Nederlanders in het buitenland als klant. Het is pas het begin van de internationale operatie. In de toekomst volgen mogelijk specifieke landenportals. ' In landen waar we veel mogelijkheden zien, met name Duitsland, Denemarken en Frankrijk, gaan we wel online-marketing bedrijven. Ook voegen we merken toe aan ons portfolio, die in die landen populair zijn.' 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.