Dressesonly breidt uit naar het buitenland.

De Nederlandse online modewinkel Dressesonly breidt uit naar het buitenland. Daartoe is de bestaande website in het Engels vertaald. De site levert de jurkjes nu aan 29 landen. Aan het eind van het jaar hoopt het bedrijf al 10 tot 15 procent van zijn omzet uit het buitenland te halen.

 

Dressesonly wilde al langer actief worden in het buitenland en opende al eerder een site die volledig is gericht op klanten in België. Eind vorig jaar kon het domein Dressesonly.com worden overgenomen van een Amerikaans bedrijf, waardoor de zaak in een stroomversnelling kwam. ‘Er is nog een aantal dingen die vertaald moet worden, dus een officiële lancering is dit nog niet. We zijn al wel begonnen met linkbuilding’, zegt oprichter Miriam Swaans tegen Twinkle.


De keuze van het aantal landen is vooral beperkt door de mogelijkheden en tarieven van verzendpartner TNT Post. Swaans hoopt vooral ook op Nederlanders in het buitenland als klant. Het is pas het begin van de internationale operatie. In de toekomst volgen mogelijk specifieke landenportals. ' In landen waar we veel mogelijkheden zien, met name Duitsland, Denemarken en Frankrijk, gaan we wel online-marketing bedrijven. Ook voegen we merken toe aan ons portfolio, die in die landen populair zijn.' 

De Nederlandse online modewinkel Dressesonly breidt uit naar het buitenland. Daartoe is de bestaande website in het Engels vertaald. De site levert de jurkjes nu aan 29 landen. Aan het eind van het jaar hoopt het bedrijf al 10 tot 15 procent van zijn omzet uit het buitenland te halen.

 

Dressesonly wilde al langer actief worden in het buitenland en opende al eerder een site die volledig is gericht op klanten in België. Eind vorig jaar kon het domein Dressesonly.com worden overgenomen van een Amerikaans bedrijf, waardoor de zaak in een stroomversnelling kwam. ‘Er is nog een aantal dingen die vertaald moet worden, dus een officiële lancering is dit nog niet. We zijn al wel begonnen met linkbuilding’, zegt oprichter Miriam Swaans tegen Twinkle.


De keuze van het aantal landen is vooral beperkt door de mogelijkheden en tarieven van verzendpartner TNT Post. Swaans hoopt vooral ook op Nederlanders in het buitenland als klant. Het is pas het begin van de internationale operatie. In de toekomst volgen mogelijk specifieke landenportals. ' In landen waar we veel mogelijkheden zien, met name Duitsland, Denemarken en Frankrijk, gaan we wel online-marketing bedrijven. Ook voegen we merken toe aan ons portfolio, die in die landen populair zijn.' 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Veel interesse in Abercombie & Fitch, dat fors verlies maakt

26/05/2017

Modebedrijf Abercombie & Fitch heeft ook in het eerste kwartaal van 2017 opnieuw fors verlies geleden. Ondertussen laat de directie van het bedrijf verstaan dat er heel wat interesse is van andere partijen rond een mogelijke overname.

Samwer-broers verkopen helft van hun aandelen in Zalando

26/05/2017

Global Founders, het investeringsvehikel van de Duitse broers Samwer, heeft 3,78% van zijn aandelen van Zalando van de hand gedaan. Daarmee is hun aandeel binnen Zalando bijna gehalveerd: de broers hebben nu nog minder dan 5% ervan in handen.

Foot Locker kent kleine omzetstijging bij start van boekjaar

23/05/2017

De omzet van schoenenketen Foot Locker is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,7% gestegen naar 2 miljard dollar (1,8 miljard euro). De nettowinst daalde wel van 191 naar 180 miljoen dollar (160 miljoen euro).

Uniqlo maakt fast fashion nog sneller

23/05/2017

Het Japanse Fast Retailing, moederbedrijf van modeketen Uniqlo, heeft zijn productieproces drastisch weten te versnellen. Voortaan zal het nog maar dertien dagen duren om een nieuw product vanop de ontwerptafel tot in de winkels te krijgen.

13 winkels McGregor en Gaastra gered

19/05/2017

Twee kopers nemen samen dertien Belgische winkels over van modeketens McGregor en Gaastra, die eerder dit jaar in de problemen geraakten. Voor tien andere winkels is er nog geen oplossing. 

Patrice Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren

19/05/2017

Modemerk Ralph Lauren heeft Patrice Louvet aangeduid als de nieuwe CEO. Hij volgt Stefan Larsson op, die in februari onverwacht het bedrijf verliet omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren.

Back to top