Dressesonly breidt uit naar het buitenland.

De Nederlandse online modewinkel Dressesonly breidt uit naar het buitenland. Daartoe is de bestaande website in het Engels vertaald. De site levert de jurkjes nu aan 29 landen. Aan het eind van het jaar hoopt het bedrijf al 10 tot 15 procent van zijn omzet uit het buitenland te halen.

 

Dressesonly wilde al langer actief worden in het buitenland en opende al eerder een site die volledig is gericht op klanten in België. Eind vorig jaar kon het domein Dressesonly.com worden overgenomen van een Amerikaans bedrijf, waardoor de zaak in een stroomversnelling kwam. ‘Er is nog een aantal dingen die vertaald moet worden, dus een officiële lancering is dit nog niet. We zijn al wel begonnen met linkbuilding’, zegt oprichter Miriam Swaans tegen Twinkle.


De keuze van het aantal landen is vooral beperkt door de mogelijkheden en tarieven van verzendpartner TNT Post. Swaans hoopt vooral ook op Nederlanders in het buitenland als klant. Het is pas het begin van de internationale operatie. In de toekomst volgen mogelijk specifieke landenportals. ' In landen waar we veel mogelijkheden zien, met name Duitsland, Denemarken en Frankrijk, gaan we wel online-marketing bedrijven. Ook voegen we merken toe aan ons portfolio, die in die landen populair zijn.' 

De Nederlandse online modewinkel Dressesonly breidt uit naar het buitenland. Daartoe is de bestaande website in het Engels vertaald. De site levert de jurkjes nu aan 29 landen. Aan het eind van het jaar hoopt het bedrijf al 10 tot 15 procent van zijn omzet uit het buitenland te halen.

 

Dressesonly wilde al langer actief worden in het buitenland en opende al eerder een site die volledig is gericht op klanten in België. Eind vorig jaar kon het domein Dressesonly.com worden overgenomen van een Amerikaans bedrijf, waardoor de zaak in een stroomversnelling kwam. ‘Er is nog een aantal dingen die vertaald moet worden, dus een officiële lancering is dit nog niet. We zijn al wel begonnen met linkbuilding’, zegt oprichter Miriam Swaans tegen Twinkle.


De keuze van het aantal landen is vooral beperkt door de mogelijkheden en tarieven van verzendpartner TNT Post. Swaans hoopt vooral ook op Nederlanders in het buitenland als klant. Het is pas het begin van de internationale operatie. In de toekomst volgen mogelijk specifieke landenportals. ' In landen waar we veel mogelijkheden zien, met name Duitsland, Denemarken en Frankrijk, gaan we wel online-marketing bedrijven. Ook voegen we merken toe aan ons portfolio, die in die landen populair zijn.' 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top