Dressesonly breidt uit naar het buitenland.

De Nederlandse online modewinkel Dressesonly breidt uit naar het buitenland. Daartoe is de bestaande website in het Engels vertaald. De site levert de jurkjes nu aan 29 landen. Aan het eind van het jaar hoopt het bedrijf al 10 tot 15 procent van zijn omzet uit het buitenland te halen.

 

Dressesonly wilde al langer actief worden in het buitenland en opende al eerder een site die volledig is gericht op klanten in België. Eind vorig jaar kon het domein Dressesonly.com worden overgenomen van een Amerikaans bedrijf, waardoor de zaak in een stroomversnelling kwam. ‘Er is nog een aantal dingen die vertaald moet worden, dus een officiële lancering is dit nog niet. We zijn al wel begonnen met linkbuilding’, zegt oprichter Miriam Swaans tegen Twinkle.


De keuze van het aantal landen is vooral beperkt door de mogelijkheden en tarieven van verzendpartner TNT Post. Swaans hoopt vooral ook op Nederlanders in het buitenland als klant. Het is pas het begin van de internationale operatie. In de toekomst volgen mogelijk specifieke landenportals. ' In landen waar we veel mogelijkheden zien, met name Duitsland, Denemarken en Frankrijk, gaan we wel online-marketing bedrijven. Ook voegen we merken toe aan ons portfolio, die in die landen populair zijn.' 

De Nederlandse online modewinkel Dressesonly breidt uit naar het buitenland. Daartoe is de bestaande website in het Engels vertaald. De site levert de jurkjes nu aan 29 landen. Aan het eind van het jaar hoopt het bedrijf al 10 tot 15 procent van zijn omzet uit het buitenland te halen.

 

Dressesonly wilde al langer actief worden in het buitenland en opende al eerder een site die volledig is gericht op klanten in België. Eind vorig jaar kon het domein Dressesonly.com worden overgenomen van een Amerikaans bedrijf, waardoor de zaak in een stroomversnelling kwam. ‘Er is nog een aantal dingen die vertaald moet worden, dus een officiële lancering is dit nog niet. We zijn al wel begonnen met linkbuilding’, zegt oprichter Miriam Swaans tegen Twinkle.


De keuze van het aantal landen is vooral beperkt door de mogelijkheden en tarieven van verzendpartner TNT Post. Swaans hoopt vooral ook op Nederlanders in het buitenland als klant. Het is pas het begin van de internationale operatie. In de toekomst volgen mogelijk specifieke landenportals. ' In landen waar we veel mogelijkheden zien, met name Duitsland, Denemarken en Frankrijk, gaan we wel online-marketing bedrijven. Ook voegen we merken toe aan ons portfolio, die in die landen populair zijn.' 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top