DIO-drogisterijen worden allemaal DA | RetailDetail

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

DIO-drogisterijen worden allemaal DA
Facebook DIO

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

400 filialen

DIO en DA zijn sinds vorig jaar onderdeel van dezelfde groep, maar toen werd nog gezegd dat beide ketens naast elkaar zouden blijven bestaan. Alle zelfstandige ondernemers zijn nu echter op de hoogte gebracht dat DIO zal verdwijnen. DA wordt in de toekomst zo een keten met meer dan 400 filialen doorheen heel Nederland. De bestaande afspraken in de franchisecontracten zullen wel worden gerespecteerd, schrijft het FD: als een aantal franchisenemers van DIO het niet zien zitten om over te schakelen, kan het dus wel nog een tijdje duren voor de keten volledig verdwijnt.

 

“De komende tijd zal uitwijzen met welke snelheid de omzettingen van DIO naar DA plaatsvinden”, zegt een woordvoerder aan het FD. Naar verwachting zal de naamsverandering vanaf volgend jaar in gang worden gezet en moet het aantal DIO-drogisterijen tegen het einde van volgend jaar al flink gedaald zijn.

 

Voor DA betekent de naamsverandering alvast een stap in de goede richting na het faillissement van twee jaar geleden. Twintig jaar geleden bestond de keten nog uit meer dan duizend filialen, maar door de sterke concurrentie van ketens als Kruidvat en Action, en onvrede bij de franchisenemers daalde dat aandeel aanzienlijk. Na de doorstart onder de farmaceutische groothandel Mosadex bleven er nog maar een 200 vestigingen over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Back to top