DIO-drogisterijen worden allemaal DA | RetailDetail

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

DIO-drogisterijen worden allemaal DA
Facebook DIO

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

400 filialen

DIO en DA zijn sinds vorig jaar onderdeel van dezelfde groep, maar toen werd nog gezegd dat beide ketens naast elkaar zouden blijven bestaan. Alle zelfstandige ondernemers zijn nu echter op de hoogte gebracht dat DIO zal verdwijnen. DA wordt in de toekomst zo een keten met meer dan 400 filialen doorheen heel Nederland. De bestaande afspraken in de franchisecontracten zullen wel worden gerespecteerd, schrijft het FD: als een aantal franchisenemers van DIO het niet zien zitten om over te schakelen, kan het dus wel nog een tijdje duren voor de keten volledig verdwijnt.

 

“De komende tijd zal uitwijzen met welke snelheid de omzettingen van DIO naar DA plaatsvinden”, zegt een woordvoerder aan het FD. Naar verwachting zal de naamsverandering vanaf volgend jaar in gang worden gezet en moet het aantal DIO-drogisterijen tegen het einde van volgend jaar al flink gedaald zijn.

 

Voor DA betekent de naamsverandering alvast een stap in de goede richting na het faillissement van twee jaar geleden. Twintig jaar geleden bestond de keten nog uit meer dan duizend filialen, maar door de sterke concurrentie van ketens als Kruidvat en Action, en onvrede bij de franchisenemers daalde dat aandeel aanzienlijk. Na de doorstart onder de farmaceutische groothandel Mosadex bleven er nog maar een 200 vestigingen over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres.