Etos en Bol.com bundelen krachten | RetailDetail

Etos en Bol.com bundelen krachten

Etos en Bol.com bundelen krachten

Ahold-zusjes Etos en Bol.com bundelen hun krachten: vanaf nu is een groot deel van de huismerkproducten van Etos te koop via Bol.com. Bij twee winkels van Etos start dan weer een proef waarbij klanten extra producten kunnen bestellen bij Bol.

Ahold zet integratie online en offline verder

De partijen claimen daarmee het grootste aanbod aan verzorgingsproducten te koop te hebben via de Mooi & Gezond-winkel van Bol.com: online en offline samen ontstaat een aanbod van vijftigduizend verschillende producten. In de proefwinkels is er een eigen toegang voor de medewerkers, die ze kunnen gebruiken om producten voor klanten te bestellen.

 

Klanten kunnen de online aankopen direct afrekenen en een dag later afhalen in de winkel. Daarnaast is er de mogelijkheid om de producten thuis te laten bezorgen, al brengt Bol.com daar verzendkosten voor in rekening.

 

Als derde element in de samenwerking gaan een aantal Etos-winkels ervaring opdoen als afhaalpunt voor aankopen bij Bol.com. Dit soort afhaalpunten zijn al te vinden bij de grote broer van Etos, Albert Heijn. De meeste van deze supermarkten zijn immers al Bol.com-afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.