Apple past beleid rond refurbished toestellen niet aan

Apple past beleid rond refurbished toestellen niet aan

Apple geeft klanten nog steeds een 'refurbished' toestel als hun aankoop binnen de garantieperiode onherstelbaar beschadigd is geraakt. Nochtans oordeelde de rechter eerder al dat het dan een volledig nieuw toestel moet geven.

Nieuwe gevallen in behandeling

De rechtbank besliste in de zomer van 2016 dat klanten geen genoegen moeten nemen met een gereviseerd toestel, maar dat ze recht hebben op een volledig nieuw apparaat. Daarbij moest Apple het aankoopbedrag en de gerechtskosten terugbetalen aan de klant. Apple houdt zich echter nog steeds niet aan het vonnis dat toen werd uitgesproken.

 

Bij SRK Rechtsbijstand hebben ze momenteel dan ook al een aantal nieuwe zaken in behandeling genomen, waarbij Apple zijn klanten niet op de hoogte heeft gebracht van de staat van het toestel. Klanten moesten daarbij zelf vragen of ze een refurbished toestel kregen of een volledig nieuw. Bij Apple was er voorlopig niemand die op de zaak wilde reageren.