Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn | RetailDetail

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn
Foto: withGod / Shutterstock.com

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.

 

In je koelkast kijken in de supermarkt

Op het Nederlandse Samsung Sales Event stelde de Zuid-Koreaanse elektronicaproducent enkele innovaties voor aan retailers. Een daarvan is de slimme koelkast, die het al vanaf dit voorjaar mogelijk moet maken om een kijkje te nemen in je eigen koelkast zonder de deur te openen. De koelkasten zijn immers uitgerust met camera’s en beeldschermen. De camera toont de binnenkant van de koelkast, in een app of op het beeldscherm aan de buitenkant van de koelkast zelf.

 

De slimme koelkast van Samsung met beeldscherm bestaat al langer en is ook te zien in Home of Retail van RetailDetail in Antwerpen, maar Samsung zet nu een stap verder: in de Appie-app van Albert Heijn is het nu mogelijk om vervolgens rechtstreeks online te bestellen. Ook met andere supermarktketens, zoals Jumbo, zou het bedrijf hierover in gesprek zijn.

 

Op dit moment is het wel nog niet zo dat de producten in de koelkast automatisch worden herkend. Het gaat puur om de mogelijkheid om dankzij de ingebouwde camera’s een blik te werpen in je koelkast, zelfs terwijl je op het werk of in de supermarkt bent. Dat maakt het makkelijker om boodschappenlijstjes te maken. Samsung werkt niettemin samen met specialist in kunstmatige intelligentie Whisk aan productherkenning voor de slimme koelkast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.