Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn | RetailDetail

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn
Foto: withGod / Shutterstock.com

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.

 

In je koelkast kijken in de supermarkt

Op het Nederlandse Samsung Sales Event stelde de Zuid-Koreaanse elektronicaproducent enkele innovaties voor aan retailers. Een daarvan is de slimme koelkast, die het al vanaf dit voorjaar mogelijk moet maken om een kijkje te nemen in je eigen koelkast zonder de deur te openen. De koelkasten zijn immers uitgerust met camera’s en beeldschermen. De camera toont de binnenkant van de koelkast, in een app of op het beeldscherm aan de buitenkant van de koelkast zelf.

 

De slimme koelkast van Samsung met beeldscherm bestaat al langer en is ook te zien in Home of Retail van RetailDetail in Antwerpen, maar Samsung zet nu een stap verder: in de Appie-app van Albert Heijn is het nu mogelijk om vervolgens rechtstreeks online te bestellen. Ook met andere supermarktketens, zoals Jumbo, zou het bedrijf hierover in gesprek zijn.

 

Op dit moment is het wel nog niet zo dat de producten in de koelkast automatisch worden herkend. Het gaat puur om de mogelijkheid om dankzij de ingebouwde camera’s een blik te werpen in je koelkast, zelfs terwijl je op het werk of in de supermarkt bent. Dat maakt het makkelijker om boodschappenlijstjes te maken. Samsung werkt niettemin samen met specialist in kunstmatige intelligentie Whisk aan productherkenning voor de slimme koelkast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.