Agrimarkt richt zich op Belgische consumenten | RetailDetail

Agrimarkt richt zich op Belgische consumenten

Agrimarkt richt zich op Belgische consumenten

Het Nederlandse Agrimarkt gaat de overstap maken naar België, al doet het dat momenteel met een winkel in eigen land. In 2017 moet er een winkel openen in Terneuzen, die ook voor een deel een Belgisch assortiment zal krijgen.

Ook winkel in België in de toekomst

"Het wordt een supermarkt die op een voor ons belangrijke strategische plek staat. Het assortiment wordt afgestemd op zowel de Belgische consumenten als de mensen in Zeeuws-Vlaanderen. Naast Belgische producten zal er ook veel aandacht zijn voor vers. De supermarkt wordt een voorbeeld voor de rest van onze winkels", zegt commercieel directeur Wilfred van Elzakker aan Distrifood.


Er zullen dan ook nieuwe concepten gelanceerd worden in Terneuzen, die later naar andere winkels uitgerold worden in de keten. Na de opening van de winkel in Terneuzen, wil Agrimarkt later de echte sprong naar België maken.


Agrimarkt is een kleine supermarktketen in Zuidwest-Nederland, met momenteel vijf filialen: Goes, Vlissingen, Roosendaal, Oud-Beijerland en Middelharnis. Daar komt binnenkort dus Terneuzen bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.