Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut | RetailDetail

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut
Shutterstock

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Alternatieve producten

De keten heeft immers een dispuut met het Franse familiebedrijf Bel Group en momenteel zijn de twee partijen ook niet meer met elkaar in gesprek. “Uiteraard staan we open voor een hervatting van de gesprekken om er gezamenlijk uit te komen”, aldus de woordvoerder van Albert Heijn. “Tot die tijd proberen wij onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn met alternatieve producten.” Het verdwijnen van de producten heeft dus niets te maken met de kwaliteit of andere problemen, wat in de nasleep van de eiercrisis wel eens het eerste idee kan zijn bij de consument.

 

Het is niet de eerste keer dat Albert Heijn producten uit de rekken haalt vanwege een conflict met een leverancier. Zo verdween Grolsch enkele dagen uit de supermarkten, omdat Albert Heijn de inkoopprijs te hoog vond. In 2005 was het dan weer koekenleverancier Peijnenburg die zijn producten niet wilde leveren, omdat het vond dat die te goedkoop werden verkocht. Dat leidde zelfs tot een rechtszaak, waarin Peijnenburg uiteindelijk aan het langste eind trok.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.