Albert Heijn komt met eigen thuisscanner | RetailDetail

Albert Heijn komt met eigen thuisscanner

Albert Heijn komt met eigen thuisscanner
Hiku

Supermarktketen Albert Heijn gaat met Hiku een koelkastmagneet testen waarmee barcodes kunnen gescand worden, waarna de producten onmiddellijk op het online boodschappenlijstje worden geplaatst.

Test bij 200 klanten

In een eerste fase gaat Albert Heijn tweehonderd klanten uitnodigen om het toestel uit te testen. De uitnodiging wordt verstuurd naar klanten die regelmatig online bestellen, maar ook naar klanten die dat nooit eerder deden. Zij kunnen niet enkel barcodes scannen met het toestel, maar ook via een microfoon inspreken welke producten ze willen aankopen. Daarna kan die klant zijn bestelling gewoon afronden op de website of de app van Albert Heijn.

 

Met de test wil Albert Heijn uitzoeken of klanten van de keten wel nood hebben aan het toestel en of ze het handig vinden. Is dat het geval, dan wordt het gadget later mogelijk ook op grote schaal uitgerold.

 

Albert Heijn is trouwens niet de enige keten die gebruik maakt van de Hiku, want het bedrijf heeft ook al samenwerkingen met ketens in de Verenigde Staten, Australië, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In dat laatste land wordt het toestel gebruikt door Chronodrive, onderdeel van Auchan, waar het de naam Izy heeft meegekregen. In de Verenigde Staten werkt Hiku dan weer samen met Walmart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Back to top