Albert Heijn start met bouw nieuw distributiecentrum | RetailDetail

Albert Heijn start met bouw nieuw distributiecentrum

Albert Heijn start met bouw nieuw distributiecentrum

Supermarktketen Albert Heijn start volgende week in Zaandam met de bouw van een nieuw distributiecentrum, dat midden 2018 geopend moet worden. Het zal het huidige distributiecentrum in Zaandam gaan vervangen.

Verschillende voordelen

Het distributiecentrum van 23.000 m² wordt volgens Albert Heijn het eerste gemechaniseerde distributiecentrum voor houdbare producten in Nederland. Vrijwel het volledige regionale assortiment houdbare producten wordt er van begin tot einde gemechaniseerd verwerkt: daarbij wordt onder andere gebruik gemaakt van een slim stapelsysteem. Zo kan het centrum meer producten verwerken in dezelfde ruimte en wordt het transport geoptimaliseerd, omdat de producten beter worden gestapeld. Het distributiecentrum zal leveren aan ongeveer 300 winkels.

 

“Wij gebruiken planogrammen van de winkels van onze klanten, en onze systemen kunnen daardoor per bestelling uitrekenen hoe de producten op een rolcontainer moeten worden gestapeld, zodat er niet hoeft te worden gesplitst”, aldus Remko van Gils van Vanderlande (dat het systeem levert) op logistiek.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.