RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn test navigatie-app voor tijdens het shoppen

icon
Food21 augustus, 2018

In de labowinkel van Albert Heijn in Hoofddorp test de supermarktketen de app ‘Vind mijn product’. Met die app kunnen shoppers navigeren en producten lokaliseren binnen de winkel. 

 

App om producten te vinden

In de nieuwe app kunnen klanten testwinkel sinds deze week het product intypen dat ze zoeken, waarna de app hen de weg wijst. De proef loopt 12 weken en kwam tot stand met Signify, het vroegere Philips Lighting. Slimme verlichting speelt dan ook een sleutelrol in de nieuwe tool: elke lamp in de winkel stuurt een unieke code uit, die door de camera op de smartphone wordt opgevangen. Zo kan de exacte locatie van de telefoon worden bepaald op een digitale plattegrond van de winkel. Alle gegevens over wat waar in de winkel staat, zijn dan weer in de app opgeslagen.

 

Met de proef wil Albert Heijn naar eigen zeggen extra gemak en keuze bieden bij het boodschappen doen, maar er zijn ook voordelen voor de retailer zelf aan verbonden: met het Interact Retail Indoor navigatiesysteem van Signify worden ondertussen (anonieme) gegevens verzameld, zoals de looproutes van klanten en waar ze naar op zoek gaan. Volgens het verlichtingsbedrijf kan het zo inzicht bieden in de effectiviteit van marketingcampagnes in de winkel en kunnen helpen de winkelindeling te optimaliseren. De toepassing is binnenkort ook te zien en zelf uit te proberen in retailhub, het unieke retailkenniscentrum van RetailDetail in Antwerpen.

 

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Opnieuw geruchten over megafusie tussen Aldi Nord en Süd

    De families achter Aldi Süd en Aldi Nord zouden gesprekken voeren om beide bedrijven – die al sinds 1961 zelfstandig opereren – weer bij elkaar te brengen onder één holding. Het is niet de eerste keer dat geruchten over zo’n fusie opduiken.

  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt heeft overname Delitraiteur afgerond

    Na de goedkeuring van de overname door de Belgische mededingingsautoriteit, zijn de winkels van Delitraiteur en alle medewerkers nu ook officieel overgedragen aan Colruyt Group. Voorlopig verandert er niets aan het concept.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN