Beerenburg-merk Weduwe S. Joustra vindt overnemer

Beerenburg-merk Weduwe S. Joustra vindt overnemer

Beerenburg-merk Weduwe S. Joustra vindt overnemer

Het Friese beerenburg-merk Weduwe S. Joustra is door het familiebedrijf Boomsma Destilleerderij gered uit het faillissement van moederbedrijf Dirkzwager Groep. Weduwe S. Joustra blijft zo ook na 152 jaar bestaan.

 

Financieel gezond

Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt, maar bij Boomsma Destilleerderij klinkt het dat Weduwe S. Joustra een financieel gezond bedrijf is en er dus geen twijfel was rond de overname. “We zijn meteen naar de curator gestapt en hebben een reëel bod neergelegd”, aldus directeur Chantoine Boomsma.

 

Boomsma neemt Weduwe Joustra dan wel over, het merk zal binnen het bedrijf zelfstandig kunnen blijven functioneren. Heleen Sonnenberg zal ook aan de slag blijven als directeur van het merk.

 

Ook bij Weduwe Joustra zijn ze tevreden met de overname, die ervoor zorgt dat het bedrijf in Friese handen blijft. “Ik heb niet het gevoel dat ik het bedrijf ben kwijtgeraakt”, aldus Sonnenberg.

 

Dirkzwager kwam in de problemen toen slijterijketen Mitra, ook onderdeel van de groep, failliet ging. Daarop besloten de curatoren om de levensvatbare onderdelen van Dirkzwager van de hand te doen. Een volledige doorstart werd nooit overwogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.