De Vegetarische Slager gaat zelf produceren | RetailDetail

De Vegetarische Slager gaat zelf produceren

De Vegetarische Slager gaat zelf produceren

De Vegetarische Slager gaat vanaf volgend jaar zomer zelf vegetarische producten produceren in een fabriekslocatie van 3000 m² in Breda die eind dit jaar wordt verbouwd.

Meer capaciteit, meer controle

De locatie heeft een productiecapaciteit voor 50 miljoen maaltijden en biedt bij een maximale productie werk aan 20 tot 25 medewerkers, verwacht Jaap Korteweg, de oprichter van De Vegetarische Slager. De productie begint volgend jaar met 5 tot 10 arbeidskrachten.

 

De Vegetarische Slager produceerde vorig jaar vegetarische producten voor zes miljoen maaltijden, maar dat stijgt volgend jaar naar verwachting naar tien miljoen maaltijden. Bovendien kan het bedrijf met een eigen productie gemakkelijker tegemoet komen aan de eisen voor biocertificering, en ook de kwaliteitscontrole wordt eenvoudiger in een eigen productielocatie.

 

De Vegetarische Slager biedt een assortiment vleesvervangers, die het verkoopt via een conceptwinkel in Den Haag en via 1000 verkooppunten zoals supermarkten (waaronder Jumbo, Coop, Delhaize en EkoPlaza), natuurvoedingswinkels en zelfstandige specialisten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.